Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik neem aan dat de flens hetzelfde is, alhoewel het er op de MP foto net wat groter uitziet bij de SU. Zal wel een mouw aan te vijlen zijn.
De B21A is al eerder met SU geleverd, de HIF6. De HIF7 is ook een leuke carb, er net tussenin.
Als ik een B21A op moest voeren (zonder al te veel kosten) zou ik een dubbel spruitstuk lassen van wat ijzeren buis en plaat en er nog een Stromberg naast zetten. Dan met een K of H as.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Ik neem aan dat de flens hetzelfde is, alhoewel het er op de MP foto net wat groter uitziet bij de SU. Zal wel een mouw aan te vijlen zijn.
De B21A is al eerder met SU geleverd, de HIF6. De HIF7 is ook een leuke carb, er net tussenin.
Als ik een B21A op moest voeren (zonder al te veel kosten) zou ik een dubbel spruitstuk lassen van wat ijzeren buis en plaat en er nog een Stromberg naast zetten. Dan met een K of H as.
als je dan toch gaat lassen, dan een grotere flens voor 1 grote HIF
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Net ff gekeken. Ik heb iid een A camshaft.
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
In wat voor auto ligt een B23e? daar zit toch zo'n K of H nokkenas in?
245L VAN
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
H B23E 79-80
K B23E 81-83
A B23/230E 84 einde onbekend, en in een hele rij andere motoren
V B230/200E
Meeste E motoren hebben aardige nokkenassen (iets meer als de A): B19E, B21E/F met de B en D.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
zal ik eens gaan rondspeuren.
245L VAN
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Ik overweeg sterk om een B21ET in te gaan bouwen. Gewoon omdat het kan.
Wijs besluit? Waar moet ik op letten?
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Zou ik voor een B230FT gaan...
245L VAN
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Veel meer elektronica en ik heb een B21ET op het oog
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009