Topics: 6
Bedankt! Vreemd dat ik het niet gevonden heb en ik heb toch echt de zoekfunctie gebruikt :-\
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Zo...................Bijna twee jaar verder en ik ben weer eens wat aan de Amazon aan het doen ;D Ik moet zeggen, met een kleine erbij (dus twee in totaal) wordt het er niet beter op met de "tijd". De oudste kan papa nu flink helpen en dat doet ze maar al te graag. Hamertje hier, schroevendraaiertje daar :o Je moet je ogen overal hebben zitten want voor je het weet zitten ze ergens tussen of hebben ze het ÃÃn en ander beschadigd.
Maar goed, sinds de nieuwe baan eigenlijk weinig tijd gehad voor de Amazon. Ik ben toch nog wel bezig geweest, maar geen grote wijzigingen. Halverwege vorig jaar heb ik de auto binnen gezet met de bedoeling er eens aan te beginnen voor het grotere werk, PUNT! Nu de vakantie er weer aan komt toch de moed maar weer bij elkaar geraapt en met frisse moed weer aan de auto begonnen ???
Hier een stukje wegslijpen en daar een stukje wegzagen en vervolgens zit je met het deuntje van de flinstones in je hoofd want die wagen had nog meer bodempartij dan die van mij :-\ Ik ken inmiddels "moed" best goed, iedere keer zat hij weer in mijn schoenen en heb ik hem erweer uitgehaald en in de hoek gezet. Ik zal eens wat foto's maken en posten, zal wel weer eens tijd worden.
Ik ben begonnen met alle ramen te verwijderen want ik wilde een schuifdak gaan plaatsen. Met hier een beetje roest weghalen en daar een beetje roest weghalen ben ik beland bij de bodempartij. Toen dacht ik, wat de hell ik kap er alles uit wat me niet aanstaat. Aldus geschiede. Ik heb een hoop nieuwe onderdelen besteld en kan binnenkort weer aan het lassen beginnen. Wat is dat een lekker gevoel om na een jaar weer eens een lastoorts aan te raken met je kantoorbaan!
Aangezien ik nu bij de bodem ben beland heb ik ook maar meteen het plan opgepakt om de M46 nu eens daadwerkelijk te gaan plaatsen. Ik zoek alleen nog een tunnel van een 140/240, iemand???
Goed, ik zal wel weer eens wat foto's maken en plaatsen om het geheel weer wat "kleur" te geven ;D
Groeten Niels
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Topics: 31
Hierbij een foto van de flinstone mobiel;
[img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QZCKUNED.jpg[/img]
Alle gaten in de raamsponning zijn reeds gelast. Het waren er toch wel een stuk of 6 :o
[img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HBDTLHUD.jpg[/img]
Voor een klein vermogen aan materiaal reeds aangeschaft en inox-spray, leek me wel handig met al dat laswerk.
[img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LUGF3NNN.jpg[/img]
Hierbij een foto van een versnellingsbak tunnel van een 240
[img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SHAF7HYF.jpg[/img]
Zou ik genoeg hebben aan alleen het topdeel? Dan kan ik mooi de puntlassen verwijderen en heb ik een mooi origineel stukje plaatwerk wat ik kan gebruiken. Een beetje in vorm kloppen en met proplassen vastzetten

Moet toch iemand al een keer geprobeerd hebben of niet?
Die chassisbalken moeten er ook uit, ik weet alleen niet of ik ze er zo uit kan halen zonder dat de auto in tweeen stort of straks als een banaan over de weg rijdt ;D Ik heb zo mijn bedenkingen....
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Topics: 288
je kunt beter een paar maal meer moeten slijpen dan dat je er teveel af haalt.. nadien wel weer de isolatie terugplakken..!, liefst de hele bodem, wordt ie lekker stil van..
inwendig zien je kokers er nog helemaal niet zo slecht uit..
Topics: 78
Alleen het topdeel is voldoende.
Ik heb uit de originele tunnel slechts een sleuf van ong 9cm breed uitgeslepen.
Deze loopt vanaf het originele pookgat naar achter tot waar het nodig was.
Bovenop heb ik toen een bakje gefreubeld en met puntlasjes vastgezet.
Jij hebt toch een M46 met een koker ipv de stangen?
Dan is er nog minder ruimte nodig.
Hier een M46 in een Ama met stangen. De breedte moet dan iets groter zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Jambon schreef:je kunt beter een paar maal meer moeten slijpen dan dat je er teveel af haalt.. nadien wel weer de isolatie terugplakken..!, liefst de hele bodem, wordt ie lekker stil van..
inwendig zien je kokers er nog helemaal niet zo slecht uit..
De kokers zijn al een keer vervangen door zelfgezet plaatwerk. Het is nog wel hard (aan de rechter kant), maar alles is schots en scheef. Aangezien het nu toch open ligt....... ;D
edwin schreef:Alleen het topdeel is voldoende.
Ik heb uit de originele tunnel slechts een sleuf van ong 9cm breed uitgeslepen.
Deze loopt vanaf het originele pookgat naar achter tot waar het nodig was.
Bovenop heb ik toen een bakje gefreubeld en met puntlasjes vastgezet.
Jij hebt toch een M46 met een koker ipv de stangen?
Dan is er nog minder ruimte nodig.
Hier een M46 in een Ama met stangen. De breedte moet dan iets groter zijn.
Ik heb er inderdaad Ã
Ã
n met een kokertje. Die eerste foto ken ik, maar de tweede foto niet en ik weet zeker dat het dezelfde auto is. ???
Bedankt dat geeft hoop!
Nu nog een koppelingshuis regelen bij Huke Basart. (ik heb hem zojuist geregeld, dus niets kan me meer tegenhouden

. Vanavond even halen als het lukt)
Zien jullie trouwens ook wat er mist op de eerste foto van de "flinstone" mobiel? Ik vond het eigenlijk wel een pijnlijke ontdekking!
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Topics: 78
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Behalve wat plaatwerk mis ik de bevestigingspunten voor de gordels...
ArjanV schreef:Behalve wat plaatwerk mis ik de bevestigingspunten voor de gordels...
Nee, de gordelpunten zijn aanwezig. Kijk maar eens op de tweede foto, daar zie je de gordel zitten aan de linker kant en net voorbij de plaat zie op de versnellingsbaktunnel het gat zitten voor de gordelvangers.
Het is erger!
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2