Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
onze 240 estate gaat onder het mes...
#1
Nu we besloten hebben toch bij de 240 te blijven (zie posting van vorige week) gaat onze man in Obdam aan de slag met het voornaamste probleem: de cilinderkop die (waarschijnlijk) gereviseerd moet worden. Vanochtend de auto daar gebracht. Ik ben benieuwd hoe erg het allemaal is, misschien valt het ook wel mee...

Het stuurhuis-probleem (vooral bij koude motor lijkt de bekrachtiging er bij sturen naar links veel moeite mee te hebben) komt later wel. Het is nog niet zo erg en als de auto eenmaal warm is merk je er weinig meer van. Bovendien lijkt dat me een klus die ik een keer (met hulp van een kenner?) zelf kan doen.

De bedrading tot slot blijft een bende, maar inmiddels heb ik zo'n beetje alle contacten + de aansluitingen bij de zekeringenkast nagelopen, waar nodig schoongemaakt en met contactspray behandeld. Werkt allemaal weer.

Ik ben de auto een week kwijt.

VRAAG: wat hebben jullie betaald voor een koprevisie (die wordt uitgevoerd door een garage dus)? Wat is acceptabel?
Antwoord
#2
koprevisie( ruilkop, gevlakt en al, nieuwe pakking en distriebutie/kleppen) kostte mij indertijd 350.-( 2 dagen kwijt)
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
bij deze revisie gaat het misschien ook om een ruil-kop, alleen moet die nog gevlakt worden. De andere mogelijkheid (de kop die er nu op zit vlakken) wordt echter ook bekeken. Hoe dan ook gaat het om het totaalpakket, dus ook nieuwe kleppen, klepgeleiders, distributie, spanrol (?!), pakkingen.
Antwoord
#4
dat lijkt me wel verstandig als je toch de kop eraf hebt.

De prijs die PP noemt is denk ik zonder arbeid, dus dan komt er nog wel iets van E250 oid bij schat ik.
Antwoord
#5
Recent een prijsopgave gedaan voor B200K, ongeveer 600 euro bij hetzelfde bedrijf, ruilkop, dus gevlakt, nieuwe kleppen en alles er uit en er in.
Ze zijn niet buitensporig duur en wel goed.
Antwoord
#6
OK, we weten inmiddels meer: de kleppen zijn helemaal uitgesteld. De cilinderkop die er nu op zit wordt gereviseerd, dus geen ruilkop. Verdamper wordt vervangen (de huidig lekte en ik had er bij de koop een bij gekregen van hetzelfde type), koplampreflectoren vervangen. Volgende week is de 240 klaar. Ik ben heel benieuwd hoe dat dan rijdt.
Wordt vervolgd...

Frans
Antwoord
#7
Goed om te vernemen dat jullie 'm toch niet verkopen...
Antwoord
#8
- kop gereviseerd, nieuwe kleppen + zittingen + geleiders + distributie +
spanrol, het hele gebeuren
- bedrading achterklep vernieuwd, ruitenwissermotor achter, CV motor achter
- nieuwe verdamper geplaatst
- koplampreflectoren vervangen
- bougiekabelset + nieuwe bougies
- thermostaat + luchtslang
en dan wat kleinmateriaal en natuurlijk het werkplaatstarief...

Auto is een week weggeweest, rijdt nu pas echt goed (in feite weet ik nu pas hoe lekker die 240 rijdt), start meteen, kortom: h? h?, het werkt allemaal.

Volgend project (ga ik denk ik in eigen beheer doen, misschien met hulp van iemand van hier?) is het stuurhuis vervangen.

En dan komt het opleuken van de auto:
- enkele blackline dingen vervangen door chroomline (koplampstrips, regengoot, bumperstrips)
- kaartenbak (beige) linksvoor
- iets van een middenarmsteun (zijn die er??)
- benzinemeter maken (LPG meet-ie wel, benzine niet)
- geleidelijk aan stillere banden (er zit nu bridgestone regenbanden onder, maken wel veel lawaai vind ik)

F
Antwoord
#9
Ik vind dat hij het netjes, volgens afspraak en tegen schappelijke prijs heeft gedaan.
Antwoord
#10
LPG geeft de tankmeter wel aan???
is gewoon kwestie van ander relais( 6,-) en klaar!!
zit achterin, bij je tank Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  oliedruksensor: gaat dit passen? Kogelman 6 2.386 15 January 2023, 11:16
Laatste bericht: Marc1970
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 2.535 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Volvo D24TIC Thermostaat gaat niet open?? GreenD24tic 1 2.466 4 April 2020, 22:07
Laatste bericht: Grey240Polar
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 9.321 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  stationair veel te rijk als de aanjager aan gaat Prins 5 4.683 22 October 2015, 14:14
Laatste bericht: Prins
  Benzine leiding onder een 244 DeKleef 11 7.210 31 March 2014, 14:30
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Drukopbouw onder kleppendeksel 740 benzine carburateur Amazon62 7 7.290 8 January 2013, 01:59
Laatste bericht: DennisvdB
  Schuddend blok in de 240 estate Kiekez 5 3.140 6 October 2012, 22:07
Laatste bericht: Kiekez
  Koude B21A start moeilijk en slaat af bij gasgeven. Gaat niet boven de 100km/h sieko 32 16.949 19 March 2012, 11:38
Laatste bericht: sieko
  d24 start niet, gaat wel rond Sylvester 13 8.348 18 January 2012, 16:46
Laatste bericht: Sylvester

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)