9 October 2010, 10:16
Ik wil de voorontsteking controleren, maar ik kom verschillende waarden tegen.
Voor mij gaat het om een B23A motor met 530 kop, (dus B230A)? en een B23E motor met K-jet.
Beiden op LPG.
De B23E heeft een flinke backfire gehad, waarschijnlijk door te weinig klepspeling.
De klepspeling is nu weer ok. Ik wil de voorontsteking van de B23E zo hebben dat de kans op backfire het kleinst is.
Volgens Haynes is de timing:
b23A 5 graden
b23E 5 graden
b230A 7 graden
b230E 10 graden
b230F 12 graden
Een sheet van autodata geeft voor de B23A 7 graden.
Ivm LPG zou 3-5 graden extra mogen.
De B23A met 230 kop wil ik instellen op 10 graden. (7+3) of (5+5)
De B23E wil ik stellen op 8 graden. (5+3)
Zijn dit slimme waarden?
Voor mij gaat het om een B23A motor met 530 kop, (dus B230A)? en een B23E motor met K-jet.
Beiden op LPG.
De B23E heeft een flinke backfire gehad, waarschijnlijk door te weinig klepspeling.
De klepspeling is nu weer ok. Ik wil de voorontsteking van de B23E zo hebben dat de kans op backfire het kleinst is.
Volgens Haynes is de timing:
b23A 5 graden
b23E 5 graden
b230A 7 graden
b230E 10 graden
b230F 12 graden
Een sheet van autodata geeft voor de B23A 7 graden.
Ivm LPG zou 3-5 graden extra mogen.
De B23A met 230 kop wil ik instellen op 10 graden. (7+3) of (5+5)
De B23E wil ik stellen op 8 graden. (5+3)
Zijn dit slimme waarden?