21 October 2013, 20:38
Goedenavond!
Nog voordat ik me überhaupt op dit forum heb voor kunnen stellen lijkt het avontuur met mijn ´84 245 turbo misschien tot een einde te komen.
Het verhaal;
Na aankoop een week mee kunnen rijden waarna hij startproblemen kreeg. Vervolgens alles met de ontsteking vervangen tot op een gegeven moment de zekering van de hoofd brandstofpomp klapte zodra ik het contact omdraaide. Hierna veel gemeten en de in-tank brandstofpomp en hoofd brandstofpomp vervangen.
Helaas deze zaterdag er achter gekomen dat er een er een kabel van de verlichting doorgebrand is en enkele kabels heeft beschadigd. De kabel van de hoofd brandstofpomp is niet beschadigd maar zorgt wel voor de storing raar genoeg, de doorgebrande kabel werkt nog. Helaas is er geknutseld met de bekabeling en zijn er splitsingen aangebracht die ook voor storingen zouden kunnen zorgen in de toekomst. Dit is ook vanwege de installatie van LPG die er in zit. Wanneer het brandstofpomprelais niet aangesloten is klapt de zekering van hoofdpomp ook niet. Is het brandstofpomprelais aangepast voor LPG auto's?
Hierbij ben ik tot de conclusie gekomen dat de kabelboom vervangen zou moeten worden, maar dit is niet het enigste probleem.
Daarnaast heb ik de brandstofpompen manueel met een 12 volt voeding laten draaien terwijl iemand de motor probeerde te starten, dit wilde ook niet lukken terwijl brandstof en vonk goed waren. Ook hadden we last van backfire terwijl alles goed staat afgesteld. Dit duidt waarschijnlijk op motorische problemen.
Aangezien ik deze auto gekocht heb voor 1250 euro is het niet de moeite waard om duizenden euro's te investeren, dus wat zouden jullie doen? Hoeveel zou een nieuwe kabelboom kosten?
Hier nog een fotootje van de volvo!
![[Afbeelding: 2013-10-18120216_zps13a40b71.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2013-10-18120216_zps13a40b71.jpg)
Alvast bedankt,
Schipper
Nog voordat ik me überhaupt op dit forum heb voor kunnen stellen lijkt het avontuur met mijn ´84 245 turbo misschien tot een einde te komen.
Het verhaal;
Na aankoop een week mee kunnen rijden waarna hij startproblemen kreeg. Vervolgens alles met de ontsteking vervangen tot op een gegeven moment de zekering van de hoofd brandstofpomp klapte zodra ik het contact omdraaide. Hierna veel gemeten en de in-tank brandstofpomp en hoofd brandstofpomp vervangen.
Helaas deze zaterdag er achter gekomen dat er een er een kabel van de verlichting doorgebrand is en enkele kabels heeft beschadigd. De kabel van de hoofd brandstofpomp is niet beschadigd maar zorgt wel voor de storing raar genoeg, de doorgebrande kabel werkt nog. Helaas is er geknutseld met de bekabeling en zijn er splitsingen aangebracht die ook voor storingen zouden kunnen zorgen in de toekomst. Dit is ook vanwege de installatie van LPG die er in zit. Wanneer het brandstofpomprelais niet aangesloten is klapt de zekering van hoofdpomp ook niet. Is het brandstofpomprelais aangepast voor LPG auto's?
Hierbij ben ik tot de conclusie gekomen dat de kabelboom vervangen zou moeten worden, maar dit is niet het enigste probleem.
Daarnaast heb ik de brandstofpompen manueel met een 12 volt voeding laten draaien terwijl iemand de motor probeerde te starten, dit wilde ook niet lukken terwijl brandstof en vonk goed waren. Ook hadden we last van backfire terwijl alles goed staat afgesteld. Dit duidt waarschijnlijk op motorische problemen.
Aangezien ik deze auto gekocht heb voor 1250 euro is het niet de moeite waard om duizenden euro's te investeren, dus wat zouden jullie doen? Hoeveel zou een nieuwe kabelboom kosten?
Hier nog een fotootje van de volvo!
![[Afbeelding: 2013-10-18120216_zps13a40b71.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2013-10-18120216_zps13a40b71.jpg)
Alvast bedankt,
Schipper