weet iemand misschien hoe je stoelverwarming moet bekabelen.
want ik heb in een volkswagen caddy de voor stoelen van een volvo 960 gebouwd.
en in de volvo stoelen zit stoel verwarming.
maar in mijn caddy natuurlijk niet.
dus aan de stoelen zit wel een stekker maar die kan ik dus niet zo aansluiten.
weet iemand mischien of ik daar gewoon 12 volt vanaf de accu met een schakelaar en een zekering op kan zetten.
of moet daar nog een regelaar tussen zetten.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt.
met vriendelijke groet
thijs
hier nog een foto van de volvo stoelen in mijn caddy.
[ATTACH=CONFIG]1246[/ATTACH]
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Als je googled op electrisch schema (of iemand hier heeft het..) dan kun je precies zien hoe eea origineel zit aangesloten. Je zit er met je idee niet ver naast. Het is een verwarmingselement dus een passende schakelaar en juiste zekering moet voldoende zijn..
Dit doet me aan een verhaal denken van vroegah. M'n vader had ooit een saab. Uit de stoelen kwamen draadjes van de stoelverwarming, maar niet aangesloten. Toch maar aangesloten en op wintersport gegaan. Al rijdend op de autobahn en zichzelf schrap zettend tussen het schutbord en zijn rugleuning heeft ie brandblaren weten te voorkomen door onder zijn stoel met een ferme ruk alle draadjes weer los te trekken. Mijn advies: gebruik een geschikt relais ipv een simpele schakelaar ;-). Die kunnen over het algemeen wat meer vermogen schakelen zonder in/vast te branden.
Volvo 142 B23 schreef:Dit doet me aan een verhaal denken van vroegah. M'n vader had ooit een saab. Uit de stoelen kwamen draadjes van de stoelverwarming, maar niet aangesloten. Toch maar aangesloten en op wintersport gegaan. Zichzelf schrap zettend tussen het schutbord en zijn rugleuning heeft ie brandblaren weten te voorkomen. Mijn advies: gebruik een geschikt relais ipv een simpele schakelaar ;-). Die kunnen over het algemeen wat meer vermogen schakelen zonder in/vast te branden.
ja en bekabeling die het aankan anders heb je meer verwarming dan nodig..
Naar mijn weten zit de complete regeleenheid ed onder de stoel. je kunt hem dus met een normale schakelaar op de accu zetten. Let wel op! dit zit nogmaal met (uit m'n hoofd gezegt) 25A gezekerd. zorg dus wel voor een degelijke schakelaar en bekabeling.