15 July 2013, 22:18
Goedenavond,
Ik startte de auto vandaag,piept en kraakt het van jewelste daar in het vooronder.
Er bleek wat minder spanning op de v-snaren te staan. Ga ik goed kijken, lijkt de visco-ventilator wat scheef op de pulley te zitten. Er waren zowaar twee moertjes weg!
Snel gefixed dacht ik. Dat viel dus tegen. Er bleek hetvolgende;
![[Afbeelding: 20130715_214204_zpsbb6cee04.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130715_214204_zpsbb6cee04.jpg)
Een van die draadeindjes afgebroken!vandaar dat ik dus al twee moertjes kwijt was.
Nu te donker om het resterende stukje draadeind te pakken te krijgen met een goeie tang. Morgen maar proberen. Dan ook weer de v-snaren spannen op de old- fashioned way (groot stuk hout of een breekijzer). Dat valt meiedere keer toch tegen.. Afijn.
Iemand zoiets vaker meegemaakt? Ik had die moertjes bij de laatste d-riem wissel nog wel met de daarvoor bedoelde newtonmeters van de momentsleutel te grazen genomen. Ik wil er ipv een draadeindje toch maar een boutje van maken. Ik heb er geen fijn idee bij als ik hem met drie ipv vier montagepunten vastzet. Ie and diezoweldurft rond te rijden?
Ik startte de auto vandaag,piept en kraakt het van jewelste daar in het vooronder.
Er bleek wat minder spanning op de v-snaren te staan. Ga ik goed kijken, lijkt de visco-ventilator wat scheef op de pulley te zitten. Er waren zowaar twee moertjes weg!
Snel gefixed dacht ik. Dat viel dus tegen. Er bleek hetvolgende;
![[Afbeelding: 20130715_214204_zpsbb6cee04.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130715_214204_zpsbb6cee04.jpg)
Een van die draadeindjes afgebroken!vandaar dat ik dus al twee moertjes kwijt was.
Nu te donker om het resterende stukje draadeind te pakken te krijgen met een goeie tang. Morgen maar proberen. Dan ook weer de v-snaren spannen op de old- fashioned way (groot stuk hout of een breekijzer). Dat valt meiedere keer toch tegen.. Afijn.
Iemand zoiets vaker meegemaakt? Ik had die moertjes bij de laatste d-riem wissel nog wel met de daarvoor bedoelde newtonmeters van de momentsleutel te grazen genomen. Ik wil er ipv een draadeindje toch maar een boutje van maken. Ik heb er geen fijn idee bij als ik hem met drie ipv vier montagepunten vastzet. Ie and diezoweldurft rond te rijden?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.