Topics: 26
Rechts naast het tijdklokje en de turbodrukmeter zitten nog 2 instrumenten, die echter niet werken: een temperatuurmeter (olie?) en een laadstroommeter. Beide zijn Smiths.
Waar kan ik electrische schema's hiervoor vinden?
Bedankt,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Topics: 34
Temperatuurmeter kan ook het metertje kapot zijn, dit is eenvoudig te vervangen. Voor elektrisch schema moet ik even thuis zoeken en inscannen voor je.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 74
@ Robert: Ik heb dus een tijdje geleden die elekrische schema's van jou gehad (
http://www.rowijk.nl/Volvo_240.pdf ), maar ik kan niet vinden waar er een schema staat van de laadstroommeter. Je kunt hem niet zomaar op de accu aansluiten neem ik aan, aangezien ie hem dan leeg zal trekken als de motor uit staat. Moet je hem dan via het contact laten lopen oid?
Zo, dan maar zonder schema, maar hij doet het wel! \

/ Grappig ding trouwens. Je ziet idd echt de dynamo de accu bijladen tijdens het lopen. Wel jammer dat er niet meer waarden op staan. Op naar de volgende meter!
Topics: 36
lj_dekker schreef:Zo, dan maar zonder schema, maar hij doet het wel! \
/ Grappig ding trouwens. Je ziet idd echt de dynamo de accu bijladen tijdens het lopen. Wel jammer dat er niet meer waarden op staan. Op naar de volgende meter! 
Hoe heb je hem nou aangesloten dan?
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Ik heb een relais aangesloten welke schakelt als je de sleutel op contact zet. verder heb ik 2 draden aan de accu gelegd naar de meter via het relais en natuurlijk een plus en een min snoertje voor het lichie in de meter (via de dimmer). Kun je daar trouwens ook andere, fellere lampjes voor kopen? Er zitten nu toch 2w lampjes in? Dat licht wat er uit komt is echt minimaal namelijk.