20 October 2012, 09:53
Beste allemaal,
Ik ben Reijer, 28 en wonende in Groningen.
Momenteel rijden we nog Saab, een 9-3 uit 2001. Prachtige wagen, rijdt heerlijk, maar hij gaat eruit. Waarom? We willen een 240. En daar zijn meerdere redenen voor...
Mijn ouders hebben sinds ongeveer 1987 altijd Volvo gereden; 340 (uit 1985?), 240 (uit 1988), 240 (uit 1987), 940 (1991) en nu V70 (2000). In die eerste 240 heb ik na het halen van mijn rijbewijs ook "leren autorijden", en erg prettig gevoel aan overgehouden.
Voordat we de Saab kochten, hadden we zelf een tijdje een 440. Leuk scheurijzer, maar er mankeerde op een gegeven moment teveel aan om hem goed op de weg te houden. We hebben het plan opgevat om in 2014 deel te nemen aan de Indian Trail, een initiatief van de VKV. Jullie vast wel bekend
Nu moet er dus een Volvo komen, wanneer de Saab verkocht is. We waren er al wel snel over uit dat het een 240 moest worden. Zo jong mogelijk, ivm verzinking van chassis en andere verbeteringen, en het moet ook onze daily driver worden. Maar ook niet tà jong, ivm regels voor deelname... Hoewel ik begreep dat er wat dat betreft ook hier en daar wel eens "de regel van vijf" wordt toegepast. (Hou je hand voor je gezicht, spreid je vingers, kijk er doorheen...
)
De afgelopen weken heb ik geprobeerd alle informatie over 240's die ik kon vinden tot me te nemen. Ik ben ook met een mogelijke kandidaat naar specialist Combigarage in Westerbroek geweest om hem te laten doorlichten; veel wijzer geworden over aandachtspunten bij deze auto's.
Lang verhaal, veel tekst. In de komende weken willen we nog een aantal auto's gaan bekijken, hopelijk is er een keer iemand van hier met verstand van de do's en don'ts bereid om met ons mee te kijken?
Ik ben Reijer, 28 en wonende in Groningen.
Momenteel rijden we nog Saab, een 9-3 uit 2001. Prachtige wagen, rijdt heerlijk, maar hij gaat eruit. Waarom? We willen een 240. En daar zijn meerdere redenen voor...
Mijn ouders hebben sinds ongeveer 1987 altijd Volvo gereden; 340 (uit 1985?), 240 (uit 1988), 240 (uit 1987), 940 (1991) en nu V70 (2000). In die eerste 240 heb ik na het halen van mijn rijbewijs ook "leren autorijden", en erg prettig gevoel aan overgehouden.
Voordat we de Saab kochten, hadden we zelf een tijdje een 440. Leuk scheurijzer, maar er mankeerde op een gegeven moment teveel aan om hem goed op de weg te houden. We hebben het plan opgevat om in 2014 deel te nemen aan de Indian Trail, een initiatief van de VKV. Jullie vast wel bekend

Nu moet er dus een Volvo komen, wanneer de Saab verkocht is. We waren er al wel snel over uit dat het een 240 moest worden. Zo jong mogelijk, ivm verzinking van chassis en andere verbeteringen, en het moet ook onze daily driver worden. Maar ook niet tà jong, ivm regels voor deelname... Hoewel ik begreep dat er wat dat betreft ook hier en daar wel eens "de regel van vijf" wordt toegepast. (Hou je hand voor je gezicht, spreid je vingers, kijk er doorheen...

De afgelopen weken heb ik geprobeerd alle informatie over 240's die ik kon vinden tot me te nemen. Ik ben ook met een mogelijke kandidaat naar specialist Combigarage in Westerbroek geweest om hem te laten doorlichten; veel wijzer geworden over aandachtspunten bij deze auto's.
Lang verhaal, veel tekst. In de komende weken willen we nog een aantal auto's gaan bekijken, hopelijk is er een keer iemand van hier met verstand van de do's en don'ts bereid om met ons mee te kijken?