Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Om mijn 740 van '86 op te knappen heb ik een donorauto uit '89 gekocht (zelfde, 1e type 740), met daarin een aftermarket 'Deltamil' aircosysteem, dat goed werkte. Die zou ik dus eigenlijk uit willen bouwen (en het liefst inbouwen in de rijdende 740) voordat ik de donor wegdoe.
Is dit moeilijk uit te bouwen, en verschilt dit systeem erg van de fabrieksairco van Volvo qua onderdelen (wil niets vergeten natuurlijk)?
Iemand ervaring hiermee, of weet iemand een handleiding o.i.d. van zo'n Deltamil airco te staan op Internet? Alvast bedankt!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Misschien wil Deltamil wel behulpzaam zijn met een handleiding.
http://www.deltamil.nl/
Maar als je dezelfde auto hebt kun je het toch ook afkijken van de andere 740 waar en hoe het spul wordt gemonteerd?
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Zal ze volgende week even bellen / mailen.
Kan inderdaad afkijken waar de airco allemaal op gemonteerd zit bij het opnieuw inbouwen, dat is met alles het handige aan 2 identieke auto's
uit de een, in de ander!
Het gaat mij er meer om met de airco dat ik geen onderdeel vergeet van de sloopauto af te halen. Daarom zou ik graag een overzichtje hebben van alle delen, en aangezien het geen orig. Volvo is is dat ook niet te vinden in de boeken.
Maar misschien heeft Deltamil nog wel iets (al is het wel een meer dan 20 jaar oud systeem).
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 24
Topics: 7
Lid sinds: Aug 2011
Helaas maar deltamil is gestopt! Wat betreft het ombouwen wees blij dat je een 7 serie hebt want dat stekt echt niets voor bij dat type! Je hoeft geen dashboard te demonteren maar alleen de verdamper erin te schuiven! Als je de twee auto's naast elkaar hebt staan stelt t niet zo bar veel voor belangrijk is wel dat je de ringen vervangt maar voor de rest is het een op edn overschroeven. Zou je wel adviseren om het kabelboompje goed na te kijken op kleine breukjes en de olvis stekkertjes te vervangen maar erg veel werk is het echt niet goed kijken hoe het zit dan kun hè hem zelf zo omzetten. Mocht het niet lukken wil ik wel helpen kan hem ook meteen afvullen voor je,
Ramon
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Bij de 2 serie hoef je het dashboard toch ook niet te demonteren?
Met een Deltamil behoud je toch de originele kachel met schuifjes en komt de unit rechts onder het dasboardkastje te zitten?
Berichten: 24
Topics: 7
Lid sinds: Aug 2011
Ja dat klopt, maar, dan heb je ontzettend veel moeite om de kachelbuizen fatsoenlijk onder het dash door te leggen, daar komt bij dat je gaten moet maken om de leidingen van de airco te monteren. Dan moet je die unit ook nog fatsoenlijk ophangen wat nooit netjes zit. Bij een 7 serie schuif je de verdamper erin en kun je het zonder veel gezeur aansluiten en inbouwen. Ook blijft de kachel volkomen intakt bij een 2 niet. Op zich goede airco van deltamil maar lekker warm in de auto word het niet meer zo omdat de airco dan alleen op de vier uitstroomopeningen midden in het dash zitten en de kachel alleen op de voeten en voorruit.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
hylke schreef:Bij een 7 serie schuif je de verdamper erin en kun je het zonder veel gezeur aansluiten en inbouwen.
Tuuuuurlijk, kwartiertje werk!!
Groeten van Frans