9 April 2012, 16:22
beste mensen heeft iemand een idee hoeveel een B20 blok zou moeten lopen op benzine en als hij op lpg loopt
mvg laurens
mvg laurens
B20 blok verbruik??
|
9 April 2012, 16:22
beste mensen heeft iemand een idee hoeveel een B20 blok zou moeten lopen op benzine en als hij op lpg loopt
mvg laurens
9 April 2012, 17:05
Net LPG getankt, was 1:8,2. En dat was meest zeer gemengd qua rijomstandigheden, en met mijn "hard optrekken constant doorsukkelen" rijstijl. B20A in een 144 met 4 bak.
Op benzine zou ik dan theoretisch 1:9 Ã 10 rijden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 April 2012, 17:07
hmmm dan doe ik iets niet goed xd ik heb in 2 dagen een kleine 300 kilometer gereden en rij 1 op 4,5 op LPG :| enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
9 April 2012, 17:13
En dat is gekomen nadat.....? Of heb je de auto pas net? Dat moet iets met de LPG installatie zijn, het waait ws. ergens onverbrand de lucht in.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 April 2012, 17:22
heb de auto nu 2 weken maar advies om dit lek te zoeken of ?
9 April 2012, 17:34
De LPG kan al voor de motor weglekken, dat zou je wel ruiken, zeker met de ramen open. Of door de motor, da's een kwestie van afstellen.
Aangezien LPG installaties allemaal anders zijn en voor mij toch nog grotendeels hokuspokus, kan je het beste naar een LPG inbouwer gaan die hem stationair en op volle toeren afstelt. Vooral dat laatste lijkt me goed mis als je zoveel verbruikt op de snelweg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 April 2012, 18:56
Iemand stond me laatst heel trots te vertellen dat hij altijd 1:10 rijdt met een standaard B18 maar voorzien van 4:1 spruitstuk en redelijk overgedimensoneerd uitlaatsysteem (eigenbouw) met 4 uitlaten uitmondend onderde achterbumper. Rijstijl van hem. 140 kmu!!!! Is dus met LPG (benzinetank verwijderd).
1:4,5 moet vlgs mij een nare lucht geven voor de omstanders!!! Zeker het laatste advies van Marc volgen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
9 April 2012, 20:40
Ik rijd met grote B230 gemiddeld 1 op 8,5 met redelijk wat stadsverkeer. Ik denk dat een B20 met M45 ongeveer hetzelfde zou moeten doen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
9 April 2012, 21:40
Heb net met mijn B20 een dikke 3000 km achter de rug waarbij ik elke keer het verbruik heb gemeten.
Achter een vrachtwagen op de snelweg kwam ik tot 1 op 8 en in de bergen op 1 op 5. (20%, alles in zijn 1..) Voor de rest alles daar tussen in (gecombineerde ritten, stad/snelweg zat ik zo rond de 1:6,5 a 1:7) Citaat:De LPG kan al voor de motor weglekken, dat zou je wel ruiken, zeker met de ramen open. Hmmm, heb ik ook last van, ruik een hele duidelijke LPG-lucht (uitlaatlucht?) als ik met het raam openrijdt. vrij irritant. Dus, dan lekt er iets voor de motor weg zeg je? Kwestie van een lekke slang oid dan? Klkinkt gevevaarlijk, weglekkende LPG? ![]()
9 April 2012, 22:19
Valt mee. De geurstof in LPG stinkt zo erg dat je een 2,8 cc in 1.000.000.000 cc nog ruikt (2.8 ppb). Vergelijkbaar met 10 seconden in een eeuw volgens wiki.
Maar in een goeie motor zou het helemaal verbranden tot zwaveldioxide, met een geurgrens van 2,7 ppm, ik ruik er niks van zelfs al hang ik recht voor de uitlaat. Een echte luchtverfrisser, mijn 144.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|