Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onstekingstijdstip B200E
#11
Normaal gesproken heeft deze wagen een ontstekingsmodule op het linkerbinnenspatbord,
vlak achter de koplamp.
Bij een ontsteking van Bosch is dit de Beru nummer: ZM040.

Deze bepaald het ontstekingstijdstip.

Verkrijgbaar bij De Jonghe autoparts, Deurne, Mechelen en Wuustwezel. ;-)
Antwoord
#12
Bedankt voor de laatste reakties. Ik zal alles eens inventariseren en hier laten weten hoe het is verlopen.

Groetjes,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#13
Probleem opgelost. Microschakelaar Gaspedaal (pos 4) was in de loop van de tijd niet lekker op zijn stekje blijven zitten. Dezeis in de afgelopen 26 jaar elke keer iets omhoog gegaan bij het loslaten van het gas. Deze stond nu zo kritisch dat deze soms wel en soms niet schakelde. Vaker niet dus. Gevolg: als de computer niet weet dattie stationair moet draaien blijftie lekker ergens richting the 30-35 bdp hangen. Nadat we de schakelaar ok hadden is de B200e netjes op tijd gezet.
Morgenochtend bij koude start weten we meer......
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#14
Wauw, da's een exotisch probleem. Exotische oplossing ook van Volvo om een stationair micro-schakelaar bij het gaspedaal te hangen.
Was dat toevallig een B200E in een 360? De 66 had ook een schakelaar aan het gaspedaal hangen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Marc1970 schreef:Wauw, da's een exotisch probleem. Exotische oplossing ook van Volvo om een stationair micro-schakelaar bij het gaspedaal te hangen.
Was dat toevallig een B200E in een 360? De 66 had ook een schakelaar aan het gaspedaal hangen.

NeeNee deze schakelaar hangt onder het spruitstuk en wordt door de "throttle"klep geactiveerd als deze gesloten (stationair) staat. Deze fijne combi zit in een 740 van 86 uit frankrijk.

Vanmorgen perfekte start. niks afslaan bij inschakeling automaat. Dus lijkt allemaal heel goed te gaan.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.562 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Help Van een b200e naar een b230fb Ruben240 17 9.176 17 June 2020, 22:18
Laatste bericht: Marc1970
  Motor B200E K=jet slaat niet aan en knalt. joop240uden 10 7.818 17 April 2012, 11:50
Laatste bericht: aernout
  B200E in 740 1985 skidje 2 2.600 16 June 2011, 14:29
Laatste bericht: skidje
  B200E met hamerend geluid soms skidje 3 2.578 16 June 2011, 10:25
Laatste bericht: skidje
  aanhaalmomenten b200e robin240 2 2.427 11 March 2011, 20:33
Laatste bericht: Marc1970
  LPG gas inbouwer gezocht voor mijn volvo 240GL (B200E motor) christophe 9 7.565 8 January 2010, 13:10
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)