Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
is er verschil tussen de stuurdelen, stuurbuis etc onder het dashboard van bv vroege en late 140's (en dus vroege 240's..) ? Nooit in m'n handen gehad eigenlijk.. Kan me wel iets voorstellen ivm het stuurslot en aanverwanten..
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Zijn ze bij de 240 niet begonnen met die stuurinrichtingen die "breken" bij een aanrijding?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Yellow240 schreef:Zijn ze bij de 240 niet begonnen met die stuurinrichtingen die "breken" bij een aanrijding?
zou kunnen, maar dat deel zit in de motorruimte. Mij gaat het om het deel onder het dashboard.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het contactslot zit een heel eind meer naar rechts (in het dashboard i.p.v. de stuurkolom) in de late 140 en 240.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
als het ding, afgezien van het contactslot, er wel zo in kan... betekent optisch een andere ombouw..
Bij het inbouwen van de stuurbekrachtiging in mijn 142 (1970) heb ik alles van stuurhuis tot stuurwiel overgezet uit een 145 met het late dashboard.
In principe past het, maar niet alles is hetzelfde:
Het contactslot zit ergens anders, de opening waar de pin van het stuurslot in valt zit dus ook ergens anders.
Het pastic montagepunt voor RAW en OD-schakelaars moet je erbij hebben.
Hoe het zit met de lengte van de stuurkolom durf ik niet te zeggen uit mijn hoofd.
Wat zijn je plannen?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
er komt een
electrische stuurbekrachtiging in, eea wordt uiteraard gebaseerd op het bestaande materiaal. Er is al een set voor Amazon, 1800 en aanverwanten, de 140 set komt er aan. Echter is deze in principe eentje voor een 140/240 en dus nieuwer dan wat ik heb. Dus idd zit het contactslot naar je toe ipv opzij. Denk niet dat ik dat mooi ga vinden, de kap sluit immers niet goed aan op het oude dashboard, dus bij nader afzien zal het daadwerkelijk op het oude type gebaseerd moeten zijn.
daar aan denkend zou het zo maar kunnen zijn dat de vroege 140 delen overeen komen met een 1800..?
Berichten: 102
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2011
De stuurdelen van de 140 en 1800 zijn helemaal anders.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
hmm... dan maar een 1800...