Topics: 21
Tadaah, ik heb een toerenteller kunnen kopen en dit is 'em...
Aangezien ik het technisch inzicht heb van het nivo van Sander :lol: zit ik met de montage... Is die moeilijk ?
De achterkant ziet er zo uit
Is de stekker die aan de achterkant er in moet in een polar van '91 al voorbereid ? Zaterdag as haal ik het dashboard er even uit maar wat kan ik verwachten ? Plug and play ? En wat moet op de onderste stekker ?
PS LJDekker, je frame komt eraan
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Topics: 49
=;
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 6
Je hoeft aanstaande zaterdag niet je hele dashboard eruit te halen, hoor. Alleen de tellerunit. Daarachter loopt een rood/wit draadje die van de bobine vandaan komt en doorgeeft hoeveel toeren hij loopt.
Voor de rest hoef je niets aan te sluiten.
De drieweg stekker is een doorkoppeling naar bijvoorbeeld een klein klokje dat je in het dashboard kunt plaatsen. Dan krijgt die de electra via de toerenteller.
Succes
Geert
Volvo 240 Van, B230F, 1991, 420Kkm<br />Moto Guzzi V65, 1985, 100Kkm<br />Citroen Xantia 2.0i, 1998, 250Kkm, automaat<br />Gazelle Populair, 20Kkm, 1975
Topics: 74
Jojoman schreef:Is de stekker die aan de achterkant er in moet in een polar van '91 al voorbereid ? Zaterdag as haal ik het dashboard er even uit maar wat kan ik verwachten ? Plug and play ? En wat moet op de onderste stekker ?
PS LJDekker, je frame komt eraan 
Hij kwam me al zo bekend voor die toerenteller..
Alvast bedankt!
Sander van Buiten schreef:=;
Vonnuhemnieleukdan :?: :oops:
:lol:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Topics: 9
jojoman, je weet dat er twee soorten toerentellers zijn he?! Een mat zwart en een wat glanzender. (Dat je niet eindeloos gaat poetsen zaterdag als de keur wat verschilt. :lol: Het stoort overigens (mij) niet heel erg als je de andere soort hebt dan de rest van je klokken). Succes in elk geval: Klinkt allemaal als goed te doen!
79-er 242 GT B23e
Topics: 49
Jojoman schreef:Vonnuhemnieleukdan :?: :oops:
:lol:
Stiekem best wel een beetje. Maar dat geef ik uiteraard nooit toe........ :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
GT Jan-Willem schreef:jojoman, je weet dat er twee soorten toerentellers zijn he?! Een mat zwart en een wat glanzender. (Dat je niet eindeloos gaat poetsen zaterdag als de keur wat verschilt. :lol: Het stoort overigens (mij) niet heel erg als je de andere soort hebt dan de rest van je klokken). Succes in elk geval: Klinkt allemaal als goed te doen!
ehhhhhhh neu.......bedankt voor de tip...
Lig d'r niet wakker van denk ik...
Jojoman schreef:ehhhhhhh neu.......bedankt voor de tip...
Lig d'r niet wakker van denk ik... 
En wat denk je ?
Ik heb natuurlijk weer een glanzende terwijl de rest van het instrumentarium mat is... Nou ja, je ziet het alleen echt duidelijk als het donker is....
Maar mocht nog iemand in de omgekeerde situatie zitten dan houd ik me aanbevolen om te ruilen
Topics: 60
N?h, is niet moeilijk. Ff aan weerszijden instrumentenpaneel de plaatjes eraf wippen, dan kun je het paneel losschroeven en eruit halen. Stekkers los en je kunt het geheel eruit lichten (wel zo makkelijk).
Klok losschroeven en eruit lichten. Heb je een rubber staafje bij de toerteller gekregen? Dat is om het gat te dichten waar het instelknopje van de klok door naar buiten stak.
Bij het plaatsen van de toerenteller even letten dat de pennetjes uitlijnen met de gaatjes.
Het rood/witte draadje dat klaar ligt is idd voor de toerenteller. Heb je ook een klein klokje voor langs het instrumentenpaneel? Dan kun je die bedraden vanaf de 3 polige stekker op de toerenteller. Weet niet meer precies hoe het zat, maar eentje is 12 V continu, eentje voor achtergrondverlichting klokje (dimbaar dus) en eentje is massa (aarde).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47