Berichten: 10
Topics: 3
Lid sinds: Jul 2011
Beste Volvo-liefhebbers,
Ik ben al enige tijd op de markt aan het kijken voor een nette volvo 242 voor niet te veel geld.
Niet te veel geld vanwege het feit dat het een project moet worden. Las niet zo graag.
Daarbij vond ik op blocket.se een mooie 242:
http://www.blocket.se/goteborg/Grym_Volv...m?ca=9&w=3
Helaas zat hier geen motor en bak bij.
Maar zou de stappen graag willen weten hoe ik deze mooie bolide of een andere op Nederlands kenteken kan verkrijgen?
En wat de kosten ongeveer zijn hiervoor ?
Ik weet wel dat hij 2/3de origineel moet zijn. D.w.z. inclusief motor en bak. Anders kun je het al vergeten....
Graag hoor ik van jullie,



Ewoud
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Twee derde origineel? Ik ging met een Belg naar de RDW en had daar de B200F+T ingebouwd. Was niet origineel.
Hij moet kunnen rollen (dat wil niet zeggen, rijden) en alle nummers moeten er goed in staan. Reken 100 euro.
Vervolgens een blok erin bouwen en terug om dat ook even op kenteken zetten.
Berichten: 2.454
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
13 September 2011, 14:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 September 2011, 15:08 door skidje.)
Tis wel jammer dat deze 242 nu net origineel met een B20 is geleverd. Maar bij de RDW kijken ze misschien niet op een nrtje meer of minder. Dus B200FT is er snel van gemaakt. Maar die 155 pk in plaats van de originele 96 pk is dan weer misschien een struikelblok of ...???
Hoewel dit vermogensverhaal ook redelijk overeenkomt met de B200 - B200FT swop van Drk.
Trouwens een verrekt leuke 242 op de foto. Verkoper spreekt helaas van roest op deuren en schermen. Als dat slecht spuitwerk is op slecht laswerk moet je alsnog gaan lassen.
Je moet dit niet onderschatten.
Overigens blijft er van die volvo niet veel over. Als de body alsnog tegenvalt en in principe slechts met een niet passend rood interieur komt op stalen velgen (niet volgens de afbeelding) en tel er nog even 800 eur bij om het in NL te krijgen!!??
Kun je beter deze gaan bekijken..:
http://www.leboncoin.fr/voitures/218096567.htm?ca=15_s
Als je iets meer tijd heb ff naar Noodzweden vliegen en deze terug rijden mits deze niet reeds door een landgenoot is opgepikt.
In die streek zijn ze wel allemaal behoorlijk roestvrij...
http://www.blocket.se/***ea/Volvo_242_i_...m?ca=9&w=3
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.649
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
kwam er laatst hele mooie tegen op "Marktplaats" in Noorwegen,
zie ook hier..
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Als je typegoedkeuring maar klopt. Het aanpassen van ander motortype etc kan in principe ter plekke geregeld worden.

Het papierwerk is voor de RDW belangrijker dan de motor die er op dat moment in ligt.
Berichten: 324
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
Kan dit trouwens?
Op de foto en advertentie staat van 1975 en ik zie het laatste type achterlichten ?
Dit kan toch niet? Of ben ik mis?
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
13 September 2011, 18:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 September 2011, 18:19 door volvosvenska.)
Naciremus schreef:Kan dit trouwens?
Op de foto en advertentie staat van 1975 en ik zie het laatste type achterlichten ?
Dit kan toch niet? Of ben ik mis?
Jawel hoor! In zweden kan bijna alles :-).....die hebben in de winter hele donkere en "lange" avonden.
Berichten: 324
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
volvosvenska schreef:Jawel hoor! In zweden kan bijna alles :-).....die hebben in de winter hele donkere en "lange" avonden.
Ja weet ook wel dat het kan, maar origineel is dit nooit af fabriek gekomen denk ik, alleen in VS maar ook heel beperkt dacht ik.