28 June 2011, 21:39
Nou ik ook maar voorstellen dan...
Hilgert Bos, 36 jaar. Ik woon in Helmond ben getrouwd met Petra en we hebben twee kinderen. Esther van 7 and Mirthe van 5 jaar.
Op m'n visitekaartje staat Senior Consulant Websphere, maar dat zegt niemand hier iets. Het is een java applicatieplatform, wat vergelijkbaar is met TomCat, maar dan met meer mogelijkheden.
Ik werk in ieder geval in de ICT, maar doe vrijwel niks met PCs.
Ik ben al jaren lang bezig met de Peugeot 205 GTi.
205 CTi Mi16:
![[Afbeelding: P1010005.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/cti/P1010005.jpg)
Deze wordt op dit moment voorzien van een nieuwe motor:
![[Afbeelding: PB120707.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/T16conversion/PB120707.jpg)
dan de 205 V6:
![[Afbeelding: 205v6_19.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/205v6/205v6_19.jpg)
voorzien van deze motor:
[img width=401 height=600]http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/205v6/205v6_13.jpg[/img]
Hier nog een filmpje van de eerste keer starten en klein stukje rijden:
http://www.youtube.com/watch?v=JhnLYaSG9uQ
verder nog mijn oude racer:
![[Afbeelding: P6251565.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer1/P6251565.jpg)
met deze motor onder kap:
![[Afbeelding: 052_G.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer1/052_G.jpg)
De motor is een getunede 1.9-8V op twee dubbele Dellorto's (40mm). Er zat een Schrick 268 graden nokkenas in en de compressie was flink verhoogd naar 12:1
De motor is verkocht en de rest is gesloopt ivm te veel roest....
dan de nieuwe racert:
![[Afbeelding: re_voor.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer2/re_voor.jpg)
daar zit nu deze motor in:
![[Afbeelding: P2100917.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer2/P2100917.jpg)
2.0-16V
Helaas is ook deze verkocht toen ik ons huis ging bouwen in 2008.
verder loopt er nog een project:
![[Afbeelding: P9290654.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/pugster/P9290654.jpg)
en zal worden voorzien van deze motor (2.0T):
![[Afbeelding: P7020375.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/pugster/P7020375.jpg)
Dagelijks rij ik in een Peugeot 207 XS Pack met tutti lampioni. Dit is een leaseauto.
![[Afbeelding: P1010001.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/207xs/P1010001.jpg)
Dan de Volvo's
Petra heeft als dagelijks vervoer een Volvo V70R uit 1998. Het was een hele zoektocht om deze auto te vinden. Ik wilde in ieder geval de Saffron of de donker groene. Daarbij AWD en handbak en voorzien van een antraciet interieur. Uiteindelijk bij de Volvo dealer in Enschede gevonden. De auto heeft twee eigenaren voor ons gehad.
![[Afbeelding: P9100480.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/v70r/P9100480.jpg)
Dit was 'm vlak nadat we 'm kochten. Inmiddels is de lijst met wijzigingen behoorlijk:
- complete front omgebouwd naar modeljaar 2003 (van een C70) met heldere koplampen, heldere knippers en een blokjes grille.
- front en achterzijde opnieuw gespoten
- Ferrita 3" RVS downpipe met sportkat
- TME RVS dubbel uitlaatsysteem, 3 inch, eindstukken rond 90mm
- airco vervangen
- remklauwen rondom vervangen door ruilklauwen
- tussenbak vervangen door nieuwe
- topmounts vervangen, motorsteun rubbers vervangen
- flatblade wisser conversie
- originele 17" Comets vervangen door 18" Pegasus velgen (nodig ivm remupgrade)
- remupgrade naar Porsche big-red (996 biturbo) met 330mm schijven ligt klaar (zomer-projectje)
- een setje blauwe injectoren met nieuwe MTE software moet ook nog gebeuren (injectoren zijn binnen maar moeten nog gereinigd worden)
Dan mijn 242. Ik was nadat de bouw van het huis min of meer afgerond was op zoek naar een andere racer. Ik wilde geen FWD meer, dus Peugeot viel af. Tja dan is een RWD Volvo natuurlijk erg verleidelijk. Helaas was het aanbod wat betreft 242s nogal karig. Wat er te koop stond was meestal in goede staat, of in ieder geval bedoeld om dagelijks te gebruiken. Daarbij waren de prijzen aan de hoge kant. 3500 euro voor een 242 waar toch alles uit gaat is ook zonde van het geld. Na enige tijd zoeken werd op Marktplaats een 77er aangeboden. Niet helemaal wat ik zocht omdat ik de achterkant met de grote achterlichten wilde. Na enig zoekwerk bleek dat ze in Zweden ook de oude types ombouwen naar nieuwe kont. Dit gaat vrij eenvoudig omdat het allemaal enkel plaatwerk is. Dus toch de 77er (met roest!!) opgehaald.
Thuis gekomen eerst maar weggezet, plannetje gemaakt welke kant ik er mee op wilde en vervolgens aan het strippen geslagen.
[img width=800 height=600]http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/volvo242/PC020118.sized.jpg[/img]
Op dit moment is de auto vrijwel volledig gestript op blok, dashboard en 1 stoel na. Ik wil 'm voorlopig rijdend houden zodat ik 'm nog makkelijk ff buiten kan zetten. Zo'n Volvo van 1200kg duw je toch wat minder makkelijk naar buiten als een 205je van krap 900
Ik zal in de subgroep 242 een apart project topic aanmaken voor de 242 ombouw.
Groeten,
Hilgert (hilgert@205gti.com)
Je kunt bijna alle projecten volgen op mijn website: http://www.hilgertbos.com/gallery
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel,
Hilgert
Hilgert Bos, 36 jaar. Ik woon in Helmond ben getrouwd met Petra en we hebben twee kinderen. Esther van 7 and Mirthe van 5 jaar.
Op m'n visitekaartje staat Senior Consulant Websphere, maar dat zegt niemand hier iets. Het is een java applicatieplatform, wat vergelijkbaar is met TomCat, maar dan met meer mogelijkheden.
Ik werk in ieder geval in de ICT, maar doe vrijwel niks met PCs.
Ik ben al jaren lang bezig met de Peugeot 205 GTi.
205 CTi Mi16:
![[Afbeelding: P1010005.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/cti/P1010005.jpg)
Deze wordt op dit moment voorzien van een nieuwe motor:
![[Afbeelding: PB120707.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/T16conversion/PB120707.jpg)
dan de 205 V6:
![[Afbeelding: 205v6_19.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/205v6/205v6_19.jpg)
voorzien van deze motor:
[img width=401 height=600]http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/205v6/205v6_13.jpg[/img]
Hier nog een filmpje van de eerste keer starten en klein stukje rijden:
http://www.youtube.com/watch?v=JhnLYaSG9uQ
verder nog mijn oude racer:
![[Afbeelding: P6251565.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer1/P6251565.jpg)
met deze motor onder kap:
![[Afbeelding: 052_G.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer1/052_G.jpg)
De motor is een getunede 1.9-8V op twee dubbele Dellorto's (40mm). Er zat een Schrick 268 graden nokkenas in en de compressie was flink verhoogd naar 12:1
De motor is verkocht en de rest is gesloopt ivm te veel roest....
dan de nieuwe racert:
![[Afbeelding: re_voor.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer2/re_voor.jpg)
daar zit nu deze motor in:
![[Afbeelding: P2100917.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/racer2/P2100917.jpg)
2.0-16V
Helaas is ook deze verkocht toen ik ons huis ging bouwen in 2008.
verder loopt er nog een project:
![[Afbeelding: P9290654.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/pugster/P9290654.jpg)
en zal worden voorzien van deze motor (2.0T):
![[Afbeelding: P7020375.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/pugster/P7020375.jpg)
Dagelijks rij ik in een Peugeot 207 XS Pack met tutti lampioni. Dit is een leaseauto.
![[Afbeelding: P1010001.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/207xs/P1010001.jpg)
Dan de Volvo's
Petra heeft als dagelijks vervoer een Volvo V70R uit 1998. Het was een hele zoektocht om deze auto te vinden. Ik wilde in ieder geval de Saffron of de donker groene. Daarbij AWD en handbak en voorzien van een antraciet interieur. Uiteindelijk bij de Volvo dealer in Enschede gevonden. De auto heeft twee eigenaren voor ons gehad.
![[Afbeelding: P9100480.jpg]](http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/v70r/P9100480.jpg)
Dit was 'm vlak nadat we 'm kochten. Inmiddels is de lijst met wijzigingen behoorlijk:
- complete front omgebouwd naar modeljaar 2003 (van een C70) met heldere koplampen, heldere knippers en een blokjes grille.
- front en achterzijde opnieuw gespoten
- Ferrita 3" RVS downpipe met sportkat
- TME RVS dubbel uitlaatsysteem, 3 inch, eindstukken rond 90mm
- airco vervangen
- remklauwen rondom vervangen door ruilklauwen
- tussenbak vervangen door nieuwe
- topmounts vervangen, motorsteun rubbers vervangen
- flatblade wisser conversie
- originele 17" Comets vervangen door 18" Pegasus velgen (nodig ivm remupgrade)
- remupgrade naar Porsche big-red (996 biturbo) met 330mm schijven ligt klaar (zomer-projectje)
- een setje blauwe injectoren met nieuwe MTE software moet ook nog gebeuren (injectoren zijn binnen maar moeten nog gereinigd worden)
Dan mijn 242. Ik was nadat de bouw van het huis min of meer afgerond was op zoek naar een andere racer. Ik wilde geen FWD meer, dus Peugeot viel af. Tja dan is een RWD Volvo natuurlijk erg verleidelijk. Helaas was het aanbod wat betreft 242s nogal karig. Wat er te koop stond was meestal in goede staat, of in ieder geval bedoeld om dagelijks te gebruiken. Daarbij waren de prijzen aan de hoge kant. 3500 euro voor een 242 waar toch alles uit gaat is ook zonde van het geld. Na enige tijd zoeken werd op Marktplaats een 77er aangeboden. Niet helemaal wat ik zocht omdat ik de achterkant met de grote achterlichten wilde. Na enig zoekwerk bleek dat ze in Zweden ook de oude types ombouwen naar nieuwe kont. Dit gaat vrij eenvoudig omdat het allemaal enkel plaatwerk is. Dus toch de 77er (met roest!!) opgehaald.
Thuis gekomen eerst maar weggezet, plannetje gemaakt welke kant ik er mee op wilde en vervolgens aan het strippen geslagen.
[img width=800 height=600]http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/volvo242/PC020118.sized.jpg[/img]
Op dit moment is de auto vrijwel volledig gestript op blok, dashboard en 1 stoel na. Ik wil 'm voorlopig rijdend houden zodat ik 'm nog makkelijk ff buiten kan zetten. Zo'n Volvo van 1200kg duw je toch wat minder makkelijk naar buiten als een 205je van krap 900

Ik zal in de subgroep 242 een apart project topic aanmaken voor de 242 ombouw.
Groeten,
Hilgert (hilgert@205gti.com)
Je kunt bijna alle projecten volgen op mijn website: http://www.hilgertbos.com/gallery
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel,
Hilgert