Berichten: 349
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Sinds gisteren heb ik een probleempje met mijn auto. Soms gaat mijn acculampje, handremlampje en remmenlampje tegelijkertijd branden. Mijn voltmeter zakt dan ook terug naar ongeveer 13 volt. Een volgend moment gaan de lampjes weer uit en staat de meter weer op ruim 14 volt. Is dit een geval van kortsluiting of los contact ergens of is de dynamo aan vervanging toe?
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ik zou de koolborstels even checken
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Slechte massa verbinding? Ik zo alleen niet weten welke. In een van de 'Green books' staat een overzicht van alle massaverbindingen.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 11.655
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
kooltjes, vervangen en spanning meten, behoort 13.6-14.2 te zijn..
Berichten: 349
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Bedankt voor de reacties. Vandaag de kooltjes vervangen en de dynamo doet het weer als nieuw.
Berichten: 270
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2010
Wat is eigenlijk de minimum lengte van de koolborsteltjes, en hoe lang gaan ze mee?
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Berichten: 11.655
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
als de spaning van de vertjes nagenoeg weg is moeten ze er zeker uit.. sommige versies hebben het veertje uitwendig, die komt uiteindelijk op een einpunt uit en drukt de borstel niet meer aan.. lengte verschilt nogal per systeem dus..