18 March 2011, 10:33
Daar waar je het ziet aan de buitenkant, roest altijd weghalen. Laatst zag ik een 245, welke gedubbeld was, op de bodem plaatwerk over de gaten gelegd en vastgebakken. Net als bij schepen er stom om te doen, want de roest gaat gewoon tussen de platen verder, je ziet er alleen niets van totdat het te laat is. Enkele maanden geleden heb ik de linkerzijde gelast van vóór tot achteren; chassisbalk, vloer, wielkast, plaatwerk etc. Binnenkort is het tijd om de rechterzijde van voor naar achteren te lassen. Dan is de auto compleet vrij van ernstige roest. Inwendig pomp ik alles vol met Owatrolmenie (waterdun en gaat reactie aan met roest) met een Gardena Plantengifspuit (10ltr). Ervaring leert dat het verstandig is de wielen te demonteren en de wagen op blokken te zetten op een zeildoek om het overtollige op te vangen, Owatrol gaat óók een reactie aan met bandenrubber. Dus als je oude gare banden er knap wil laten uitzien voor de keuring, kwast ze ruim in met Owatrol en poets het snel uit..
In principe is dit Owatrolmenie zeer duurzaam in deze omstandigheden (heb zelf ruime ervaring in scheepsrenovatie-toepassingen), maar mijzelf inschattende ben ik van de "xxxxxx-proof"-oplossingen...(grappig, het orginele woord ipv xxx werd verwijderd !! ;D) Er zal vast wel nog het een of ander op een gegeven moment overheen gaan, als het budget het toelaat.
In principe is dit Owatrolmenie zeer duurzaam in deze omstandigheden (heb zelf ruime ervaring in scheepsrenovatie-toepassingen), maar mijzelf inschattende ben ik van de "xxxxxx-proof"-oplossingen...(grappig, het orginele woord ipv xxx werd verwijderd !! ;D) Er zal vast wel nog het een of ander op een gegeven moment overheen gaan, als het budget het toelaat.