9 March 2011, 10:15
Ik heb het hele forum doorzocht op een schema voor de electrische ramen van een 240.
Op pag. 27 heb ik bijna alles gevonden, behalve 't volgende.
Waar kan ik het relais vinden in de auto welke bij het aanzetten van 't contact de schakelaars van stroom voorzien.
Bij mijn 245 GLE deden eerst alle ramen het goed, met uitzondering van het raam van het rechter voorportier.
Dit deed het alleen maar met de schakelaar aan de bestuurderskant.
Ging goed naar beneden en met geluk naar boven.
Na een aantal keer drukken op de schakelaar (aan de bestuurderskant) ging het weer dicht.
Na de winter deden alle ramen het niet meer.
Ik heb het schema doorlopen en constateerde dat er geen spanning op de schakelaars aan bestuurderszijde staat.
Ik dacht eerst aan een draadbreuk in de deur en heb een nieuwe kabel getrokken rechtstreeks van zekering 10 naar de deurschakelaar.
Nu doen de ramen het weer, maar ook als het contact af staat.
Ik vermoed dat het relais defect is, maar ik weet niet waar deze te vinden is.
Verder doet mijn rechter raam precies hetzelfde als van te voren.
De schakelaar op de rechterdeur doet helemaal niks.
Wie kan mij raad geven?
b.v.d.
Willem
Op pag. 27 heb ik bijna alles gevonden, behalve 't volgende.
Waar kan ik het relais vinden in de auto welke bij het aanzetten van 't contact de schakelaars van stroom voorzien.
Bij mijn 245 GLE deden eerst alle ramen het goed, met uitzondering van het raam van het rechter voorportier.
Dit deed het alleen maar met de schakelaar aan de bestuurderskant.
Ging goed naar beneden en met geluk naar boven.
Na een aantal keer drukken op de schakelaar (aan de bestuurderskant) ging het weer dicht.
Na de winter deden alle ramen het niet meer.
Ik heb het schema doorlopen en constateerde dat er geen spanning op de schakelaars aan bestuurderszijde staat.
Ik dacht eerst aan een draadbreuk in de deur en heb een nieuwe kabel getrokken rechtstreeks van zekering 10 naar de deurschakelaar.
Nu doen de ramen het weer, maar ook als het contact af staat.
Ik vermoed dat het relais defect is, maar ik weet niet waar deze te vinden is.
Verder doet mijn rechter raam precies hetzelfde als van te voren.
De schakelaar op de rechterdeur doet helemaal niks.
Wie kan mij raad geven?
b.v.d.
Willem