Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligt toch niet aan de motor! "trilling dieselmotor na vervanging distr"
#1
Het ligt toch niet aan de motor! Tijdens het rijden deed ik de motor uit en remde af. Vervolgens kwam de vrije grove trilling ook vanaf 20 km/h tot stilstand. De auto trilt en het stuur ook. Voel niks bij de koppeling, versnellingspook en zelfs ook niet de remmen. Kwam er achter toen ik gas gaf bij het verminderen van snelheid en de trilling hetzelfde bleef. Nu denk ik dat het dus bij de aandrijving (aandrijfas of achteras) ligt maar daar is tijdens vervanging van de distributieriemenm en kleppen stellen niks aan gedaan. Heeft nu iemand een idee wat dit is? (zal de vraag ook stellen bij hoofdstuk aandrijving!)

Van mijn Volvo 245 Van diesel (D24) zijn onlangs de distributieriemen en de riem voor de dieselpomp vervangen en de kleppen gesteld door een volvodealer. De motor loopt op zich zoals daarvoor maar gelijk na de hierboven genoemde reparatie komt er een behoorlijke trilling in de motor op het moment dat ik afrem en de motor richting stationair gaat. Loopt de motor stationair dan loopt ie weer goed. Er is geen merkbaar vermogensverlies. Onbelast gas geven zorgt niet voor een trilling. Het ligt niet aan de remmen aangezien het ook gebeurt als je alleen afremt op de motor. Na de reparatie is de auto een week later gekeurd en ze moesten flink aan de dieselpomp stellen om die rare roetmeting door te komen.
Ze hebben toen ook weer na die trilling gekeken en ze gaven aan dat het niet ligt aan de versnellingsbak, aandrijfas of remmen En dit klopt volgens mij ook en zit het echt in de motor. Volgens hun is de dieselpomp versleten. Maar aan de dieselpomp waren ze nog niet aangekomen toen ze de riemen vervingen en de kleppen hadden gesteld.
Iemand een idee waardoor die trilling ontstaat??
Antwoord
#2
De oorzaak is vrijwel zeker bekend. De garage heeft afgelopen maandag de aandrijfas losgehaald en het bleek de achterste kruiskoppeling te zijn die niet goed meer bleek te zijn. Oftewel vrij wel helemaal vast te zitten. Volgende week woensdag wordt de kruiskoppeling gerepareerd en dan maar hopen dat ik weer trillingsvrij file mag rijden..... Wink
Blijft raar dat dit na een het vervangen van de distributieriem in een keer aan het licht komt en verder dat het alleen speelt bij 40 km/h of lager. Bij andere ervaringen hier op het forum is meestal alleen bij hogere snelheden. Tja het zal wel een combinatie van factoren zijn waaronder 20 jaar oude auto en 540.000 km gelopen. Maar ja nu afwachten tot woensdag en dan op naar de 6 ton!
Antwoord
#3
6 ton maar ???
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zes in lijn motor test Antoon 21 16.312 25 May 2011, 23:36
Laatste bericht: 240diesel
  Motor uitbouw 240 GoodOldDiesel 12 10.070 12 April 2011, 19:05
Laatste bericht: Jambon
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 2.969 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  Clio versus Volvo. ( niet eerlijk, maar toch...) Ik Rol 1 3.080 5 December 2010, 15:30
Laatste bericht: 242-turbo
  info tips motor wissel 240 van d24 naar d24tic d24tic power 28 21.860 13 October 2010, 14:51
Laatste bericht: aRjen.T
  motor (D24) pikt niet vloeiend op en staat wat te schudden toile 9 7.519 24 July 2010, 18:27
Laatste bericht: Jambon
  Welke uitlaat voor 244 met D24tic motor GJ244D6 12 11.201 29 June 2010, 17:33
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)