Topics: 58
Ik heb maar een CO% van 0,9.
Mijn verbruik ligt wel op 12 liter per 100km.
Maar ik heb het gevoel dat de motor niet volledig open staat, dat hij dus niet zijn volledige vermogen heeft.
Kan er mij iemand een handleiding geven om de carburator in te stellen?
Zit er een toerentalbegrenzing op een B200K?
Topics: 13
CO-percentage wordt gedrukt door de EGR en de PulsAir (hoewel dat bij jou met 0,9% blijkbaar nog niet effectief gebeurt. Ter vergelijk: de mijne (B230K) komt tot 0,22%)
Je kunt je CO dus niet als referentie gebruiken over hoe de motor / carb moet worden afgesteld. Afstellen op de goede manier alleen mogelijk met meetapparatuur, afstellen op de houtje/touwtjemanier is vaker besproken (alleen niet voor de Cisac, die vind ik niet terug)
Heb je alle andere opties bekeken? (Bougies, olie en -filter, ontsteking, luchtfilter, enz)
Ja, het blok wordt (dacht ik) electronisch begrensd door de ontsteking.
`88 245, B230K, M47
Topics: 17
kijk maar even verder in de topics hieronder en je zult vanzelf zien dat er maar weinig mensen tevreden zijn over jouw carburateur. De meesten vervangen 'm door een ander type.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 5
Martin245 schreef:Ja, het blok wordt (dacht ik) electronisch begrensd door de ontsteking.
mijn b200k had een toerentalbegrenzing dmv de rotor binnenin de verdeelkap.
Ik heb ze eruit gezwierd en vervangen door een conventioneel exemplaar. Toerentalbegrenzing is voor dove grootmoeders die niet horen wanneer ze moeten opschakelen ;D
Ik ben eigenlijk wel zeer content van mijn solex cisac. Die start altijd en nooit problemen anders.
Enkel denk ik dat die armer is afgesteld doordat er voor mij een oudere man meereed.
Ik heb geen egr en pulsair. Dat zit niet op een B200K.
Topics: 116
Heb ook een b200k maar wel voorzien van pulsair. Misschien verschillende uitvoeringen van de b200k in omloop?