Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Vandaag weer verder gegaan. Klopt het dat dit plastic buizen vanaf de kachel naar onder de stoelen vastgeplakt zitten aan de geluidsisolatie op de vloer? Erg irritant in ieder geval, want daardoor kon de kachel er niet makkelijk uit.
Maar goed, alles zit weer in elkaar en de auto wil ook wel starten. Nu nog even stofzuigen (bedankt voor de tip, oehoeboeroe), stoelen erin en stukje rijden om te kijken of tie werkt.
Eigenlijk hoop ik dat deze kachel het beter doet. Die oude deed het ook wel, maar het was 'aan' of 'uit'. Een klein stukje die schuif naar rechts in de auto veranderde in een rijdende sauna... Misschien is deze nieuwe beter traploos instelbaar.
Citaat:ALs je het Volvo boek TP30282 erbij pakt kan je niks missen, werkt gewoon goed.
Bedankt, Marc, die had ik idd al gezien.
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Gaat niets boven een lekkere warme en schone auto
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Toch wel fijn dat nu de auto van binnen warm kan worden zonder dat de wagen er voor in beweging moet zijn: de aanjager doet het weer!
Werd toch wel een beetje nerveus van zo veel losse onderdelen:
Het is nogal een prutswerk om dat logge ding weer op z'n plek te krijgen, maar als dat eenmaal gebeurd is, laat de rest zich ook weer snel in elkaar zetten. Met een prettig resultaat: alles weer netjes en schoon!
Op naar het volgende probleem: de doorgeroeste radiatorbalk...
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Vandaag even langs m'n garage geweest met de vraag of hij de voorbalk weer netjes kon lassen. Hij keek er even naar en wist me heel blij te maken: die voorbalk is te vervangen!
Ook de kosten voor dit nieuwe onderdeel blijken flink mee te vallen, wist ik na een
oproepje hier op het forum.
Zijn er nog aandachtspunten bij het plaatsen van zo'n balk? Ik neem aan dat er geen laswerk nodig is, maar kan me voorstellen dat er een speciale kit ofzo tussen de balk en de rest aangebracht moet worden voordat de balk vastgezet wordt?
Even een paar foto's, zoals beloofd, om aan te tonen dat het serious business is met die balk:
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Een redelijk "krokant" balkje inderdaad
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Dat ziet jammerlijk uit. Maar best te lassen, ik neem aan dat het onderste profiel nog goed is. Radiateur eruit, roestig stuk er ruim afslijpen, plaatje in model slaan/buigen, proplassen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Die balk zit origineel met een beperkt aantal puntlassen bevestigd dus ik neem aan dat je bij vervanging aan een aantal proplassen genoeg hebt.