Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Krijg mijn toerental niet op 800. Wel als ik mijn contact even aan uit zet???
B230 met carburateur en een spruitstuk van een B21/1981...
Chock staat vrij. Gas stang staat vrij. Stelschroef op de inlaat tot de bodem gedraaid. Ontsteking staat tussen 5 en 8 graden. Loopt de motor 900 toeren. Hoe kan dit???
Groet Ramón
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ah. Er zit een stop op de gasklep aan de kant vd choke, die volgens het handboek met de hand verbogen moet worden. Procedure is voor de B21 1978-1984, maar die kan je voor je B230 ook volgen lijkt me:
0. Warm de motor op
1. Draai de stat. schroef 4 hele draaien uit
2. Buig stop bij tot de motor 1100-1200 rpm gaat
3. Draai stat. schroef weer in tot 900 rpm (800 als je dat liever hebt).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat zelfde hebben we met de 142. (die het ongeveer hetzelfde dash als de vroege 240).
Dus ben ook benieuwd naar hoe het te verhelpen is.
Ik bedoel een electrisch probleem zal een filmpje in een nieuw topic maken, dit lijkt een ander/technisch/motorische oplossing.
Berichten: 98
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2010
Hallo Marc
Klingt wel eng, buigen en breken >
Dacht dat de motor 800 toeren moet lopen, maar begrijp uit jou reaktie dat dit 900 moet zijn.
Ga kijken of dat lukt, bedankt
Groet Ramón
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja dat ombuigen heb ik ook niet zelf gedacht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dat dagelijks bijbuigt, het is meer een basisafstelling.
900 rpm is voor de B21. Lijkt me toch hoedanook prettig als het stationair afstelbaar is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969