Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stotteren B21A (vacuumslang aansluiting hulp please...)
#11
De zit achterop de kop die thermotijdschakelaar... die is nu vervallen door het andere spruitstuk...

dan is het een enkel draadje van de temp sensor? want ik dacht dat te thermotijdschakelaar ook voor de temp meter was...

@ gideon.. ik heb het uitbesteed en het is niet goed gebeurd.. nu op gehoor het spul afgesteld... Smile
Antwoord
#12
De temp meter op het dashboard is een enkel draadje inderdaad.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
Hallo Black245:

Hoe heb je het gedaan met de mechanische brandstofpomp op het blok? Volgens mij moet je de oude tussenas van een B21E hier niet voor gebruiken. Die nok op de tussenas is onbewerkt (althans bij mijn B21E van 79!).

Edwin, Je heb toch niet toevallig je motorsteunen van die B23 in de amazon gedokumenteerd met afmetingen etc? Ik moet een setje steunen om een blok in een amazon te hangen.

Ik hoor wel, Joseph

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#14
@skidje,

De auto HAD mech injectie.... nu is het carb... daan maakt het niks uit toch? ;D

Had je nog interesse in de turbo motor...
Antwoord
#15
Citaat:Edwin, Je heb toch niet toevallig je motorsteunen van die B23 in de amazon gedokumenteerd met afmetingen etc? Ik moet een setje steunen om een blok in een amazon te hangen.

Helaas...
Gewoon ter plaatse de maat bepaald en afgelast.
Niets vastgelegd...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#16
Hallo Daan,
De interesse voor het turboblok is toegelicht in de hotmail.
Edwin,
Dan moet ik die steunen ook maar in het werk zien te maken.
Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#17
@skidje...

Nu snap ik het verhaal... je bedoelt de as waar de mech pomp opzit.. dezelfde as van de verdeler...
Ik dacht de tussenas van de aandrijving :-[

dan zullen ze het blok eens gewisseld hebben want de motor is van 1984 als ik het kan zien aan de bouwjaar tekens...hij loopt prima op de mech pomp!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 8.686 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  Losse aansluiting B200F motor Arnic 2 1.771 18 February 2021, 22:20
Laatste bericht: TeunTimmermans
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.110 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  B21A loopt beroerd guido2 7 3.748 30 January 2021, 15:51
Laatste bericht: Marc1970
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.753 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Stotteren bij constante snelheid Mr.Green 1 1.785 25 June 2020, 11:05
Laatste bericht: Marc1970
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.855 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  vochtproblemen koude start b21a LPG 245GLE1981 15 11.931 6 December 2018, 08:44
Laatste bericht: henqui
  Volvo 240 - stotteren rond de 50km per uur Jeru 12 12.179 14 September 2018, 14:57
Laatste bericht: Jeru
  Motorstoring B21A TransferSmout 17 12.895 24 August 2018, 20:56
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)