Topics: 135
Beide topics zijn samengevoegd aangezien het over een en hetzelfde probleem gaat.
Succes met het oplossen van dit probleem.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 54
Als je 120 rijdt en het wil niet harder trap je de kick-down toch in? Gaattie toch terugschakelen en versnellen, of kaktie daarna wÃÂÃÂr in?
Groeten van Frans
Topics: 116
Hij trekt ok door in de drie (overige versnellingen ook), kan dus prima tot de 120 doortrekken. Maar zodra hij in de 4 springt zakt hij meestel weer terug ook met het pedaal op de vloer.
Wat mijnsinziens erg vreemd is dat het wisselt, soms heeft hij nog wat kracht over en heb ik de bewuste 130 kunnen halen maar een ander keer zit de puf er niet in. Kortom volvo met een eigen karakter
Ik las hier trouwens wel een keer iets over de gebruikte atf en dat dit atf-f moet zijn, is dit compleet anders dan dexton III (zeg dit uit mijn hoofd kan er een getalletje/lettertje naast zitten)
Topics: 135
Ik zou toch eerst maar eens kijken naar de motor en aanverwante techniek. Dan pas naar de automaat. Als hij soepel overschakelt en de kickdown werkt dan zou je zeggen dat er niets met de automaat mis is.
Dus eventueel klepspeling, ontsteking (vervroegt de ontsteking wel als je vermogen vraagt), bekabeling van de bougies, bougies etc etc... Co2 controleren?
Ik weet niet of het genoemd is maar ik som even wat gedachten op hier waar ik aan zou denken en werken. TIP: Maak een lijst en vink af wat je ZEKER weet door meten of vervangen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 116
Ik denk dat ik de klepspeling ontstekingstijdstip dat soort zaken toch maar laat nazien, automaatbak schakelt gewoon goed.
Auto trekt in de 3e ook niet verder op dan +/-120, gek is ook dat hij minder puf heeft op benzine dan op gas.
Als ik eruit ben zal ik even laten weten wat het geweest is.