Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuur op slot tijdens rijden
Effe een update.

Gisterochtend het stuurhuis en de stuurstang vervangen. Kon niet veel zien aan het stuurhuis. Leek in goede staat maar nogmaals heb hem niet opengemaakt. De onderstekruiskoppeling van de stuuras, dus die in het stuurhuis gaat was wel verrot. Er zat een vreemde klonk in tijdens het draaien.
Dit zou wel eens het probleem kunnen zijn geweest.
Ik had echter toch al het zekere voor het onzekere genomen en het stuurhuis ook vervangen. Je weet maar nooit.
Ben tenslotte van plan nog lang van mijn 240 te genieten. Hij is na 290.000km pas ingereden en wordt volgend jaar belastingvrij.

Gisteren en vandaag veel getest maar ik heb geen haperingen meer bemerkt. Ben begonnen op een industrieterein en maar bochtjes voorruit en achteruit maken. Alles goed. Het klamme handjes gevoel verdween langzaam en ben eigenlijk best wel een beetje trots op mezelf dat ik vermoedelijk het probleem heb opgelost en dat voor een ambtenaar ;D ;D
Ik houd jullie op de hoogte
Antwoord
Karel schreef:ben eigenlijk best wel een beetje trots op mezelf dat ik vermoedelijk het probleem heb opgelost en dat voor een ambtenaar ;D ;D

Bedoel je nou dat het ambtenaren doorgaans veel moeite kost om een probleem op te lossen? Wink ;D
Antwoord
gefeliciteerd!
het kruisstukje kan best wel eens de oorzaak geweest zijn, vroeger had de opel ascona daar ook wel eens last van (B-model).
ik ken iemand die dezelfde ervaring had als jij, beer van een kerel maar niet meer in staat om het stuur te draaien, t'kan flink "op slot"raken zo'n kruisje.
bij mij zat het verhaal wel in de stuurheugel want ik heb met het kruisstukverhaal in m'n achterhoofd die eerst vervangen waarna het probleem helaas weer terugkeerde.

zo zie je maar weer, geen verhaal/gebeurtenis is hetzelfde.
Antwoord
Nee idd geen gebeurtenis/verhaal is hetzelfde maar jullie antwoorden hebben mij wel gesteund in het zoeken naar cq elimineren van het probleem.

Ik bedoel met "en dat voor een ambtenaar"dat ik de technische kant van vele posters mis.

Nou ga nu verder met interieur weer opbouwen. Zag dat mijn klok nog niet werkte. Kan het zijn dat de plus en min zijn omgedraaid en dat hij daarom niet werkt?
Misschien ook wel ergens een draadje los. Zag wel dat er al meer met electro was geknoeid toen het tellerhuis eraf was.
Kun je eventueel een klok ook direct voeden met 12 volt bv van contactslot?

Groetjes maar weer ...Karel
Antwoord
Je klok kan je gewoon voeden met een directe stroomkabel. Maakt niet uit. Een + en een - eraan en hij doet het. Ik zou geen stroom van het contact nemen want dan gaat je klok enkel werken als je contact aanligt en dat lijkt me niet zo handig.

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Nou laatste bericht hierover.
Ze is weer goed. Ze stuurt weer zoals het moet en het klokje doet het ook weer. Was gewoon een draadje los.
allemaal bedankt voor het meedenken.

groet Karel Wink
Antwoord
Top Karel!

goed dat je het ook even "afsluit" weet een volgende tenminste ook zeker of het helpt wat je deed en opnoemde.

Ik hoop voor je dat het volledige vertrouwen ook weer snel terugkomt want ik weet hoe dat voelt..... Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuur loshalen BartJu 15 12.713 12 April 2019, 23:51
Laatste bericht: Volvo240
  stuur geeft tegenreactie in de bocht, zowel naar links als rechts. Suggesties dank! environ 2 4.464 22 June 2016, 20:13
Laatste bericht: Marc1970
  Ratelend geluid tijdens optrekken Rob 4 6.854 11 June 2015, 00:06
Laatste bericht: HSGHOR
  Stuur stuurt naar links zwaarder dan naar rechts Erikvolvolvo 7 10.110 25 September 2013, 19:54
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Stuur schiet door in bochten Potvisboer 4 7.606 22 October 2012, 23:29
Laatste bericht: Potvisboer
  bonken tijdens het sturen hoge snelheid Patrick245 6 5.421 12 May 2012, 00:17
Laatste bericht: Patrick245
  Stuur trekt naar links, schokbreker bevestiging (schotel). Ecleo 4 4.695 21 January 2012, 20:51
Laatste bericht: jos245
  Trillend stuur vanaf 100 km/h JDDV 40 25.627 8 May 2011, 21:49
Laatste bericht: JDDV
  Stuur draait automatisch naar links na vervangen stuurhuis rijschooljeroen 21 17.078 3 August 2010, 10:10
Laatste bericht: janspeed
  stuur 145 '70 vervangen laptoprob 6 4.589 31 January 2010, 00:14
Laatste bericht: laptoprob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: