Topics: 9
Sinds vanmiddag/vanavond komt er een vreemd geluid onder de auto vandaan. Het is gekomen nadat ik zo'n beetje 140kmpu op de snelweg reed om even snel een vrachtwagen te paseren. Het geluid lijkt nog het meest op een stuk stof of rubber wat meedraait met de cardanas en door de middelpuntvliegende kracht tegen de middentunnel aanslaat. Het geluid komt volgens mij ook duidelijk ergens tussen de versnellingsbak en de achteras vandaan, maar ik zag vanmiddag niks verontrustends toen ik er even snel onder keek. Vanavond was het geluid even weg, maar nadat ik 120 reed op de snelweg is het weer terug. Iemand een idee wat het kan zijn, en wat 't eventueel gaat kosten?
Topics: 9
Inmiddels is dit opgelost. Achter het cardanaslager zat een rubberen stofhoes wat losgeraakt is. Dit veroorzaakte het gerammel. De hoes is nu verwijderd. Volgens de garage kan het geen kwaad dat de hoes er niet meer op zit, en heeft er voor mijn geruststelling wat extra vet rond gesmeerd tegen het stof. Nu zie ik bij de onderdelenshop van Nordicar wel het complete lager staan met de rubberen hoeder voor het (dichte) lager, maar nergens een stofhoes. Kan het dus zijn dat sie stofhoes inderdaad nergens voor nodig is?
Groeten van Johan.
Topics: 20
Ik had niet de juiste maat stofhoes,de nieuwere hebben een grotere aansluiting. Met bijna 20cm aansluiting hoef je je geen zorgen te aken over eventuele roest. Hooguit als je hem ongevet lang stil laat staan...
Bij mij kwam bij montage het vet eruit. Ik heb een kleine manchet van fietsband en tie-rib gemaakt. Kortom met hoes is netter en schoner, zonder lijkt me geen probleem.
Desgewenst is de oude stofhoes met MSpolymeer kit te repareren...
[img][/img]