Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244 turbo
#11
Dat had ik ook al in een eerdere post gezet (dat jij het zou doen joost Tongue) Wink

Antwoord
#12
voor een eerste rit spaar je m niet ...
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Antwoord
#13
Zeg maar waneer je gaat lassen dan kom ik wel langs.
ik hoor het wel.
En ik ben erachter wat het probleem is zekering maakte slecht contact.
En dan heb ik nog een vraagje mijn auto loopt met een volle tank perfect stationair maar als mijn tank voor de helft vol is en ik ga hard door de bocht of trek vol op stottert ie.
Zit al een nieuwe in-tankpomp in en een nieuwe pomp onder de auto.
Weet iemand mischien wat dit probleem kan veroorzaken?

groeten
Antwoord
#14
ik heb precies hetzelfde met mijn (licht getunede) Turbo.

Vanaf half lege tank en volgas wil ie vanaf 4500 toeren af en toe gaan stotteren. En ik heb nwe injectoren en filters, dus ben er nog niet uit wat het probleem is. Als jij nwe pomp en in-tank pomp hebt, dan zou ik het niet weten, want dat zou idd mijn vlgde stap een keer zijn.

Misschien de capaciteit van de hoofdpomp?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#15
kan het niet zijn dat je tankontluchting niet goed is zodat hij licht vacuum trekt? weet het anders ook niet
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#16
Ik heb van die symptomen gehad toen het slangetje dat de in-tank pomp verbindt met de stalen leiding die uit de tank komt kapot was (gescheurd).
Bij een volle tank niets aan de hand tot het niveau onder dat kapotte slangetje kwam.. dan ging het steeds slechter...
760 | Groen | Snel
Antwoord
#17
de in-tank pomp van een 240 is onderbemeten, zeker bij K-jet. vervang de in-tank pomp met die van een 740 turbo, die is een stuk beter/sterker. dan loopt de in-line pomp onder de auto ook stiller (en gaat langer mee).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#18
Ik heb mijn leidingen eraf gehad en zijn zo goed als nieuw ik heb ook alle filters vervangen
moet alleen nog mijn injectoren vervangen welke kan ik hier het beste voor halen.
mijn auto is ook licht getuned en ook bij 4500 toeren hapert ie
word veel tanken want die van mij lust wel een slokje :-\
groeten
Antwoord
#19
Erwin 244 turbo schreef:moet alleen nog mijn injectoren vervangen welke kan ik hier het beste voor halen.
Als je een B21ET moet je de Bosch 0437 502 020 hebben
Als je een B21 Ft hebt moe je de 0 437 502 015 hebben dacht ik.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.826 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.798 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.314 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.502 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.105 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.874 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.854 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.689 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.825 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.085 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: