Topics: 7
goedemorgen,
Ik heb een 244 turbo uit 82 waar ik naar lang sleutelen gister de weg mee ben opgegaan,
en nu is mijn probleem dat als ik 15 min rijd dan gaat mijn accu lampje branden en stoppen alle meters op het daschbord ermee
zoals toerenteller tempratuurmeter knipperlichtlampjes enz.
Ik heb er al een nieuwe dynamo opgezet.
zou dit een massa probleem kunnen zijn want ik kan het niet vinden,
heeft iemand een idee?
Even een filmpje van een stukje van mijn ritje.
http://www.youtube.com/watch?v=xvDdN7jsr...epage#t=79
alvast bedankt
Erwin Speller
Topics: 18
Moet dat ding bij jou ook meteen na de eerste week weer kapot?
liever niet maar dat hoort erbij
Race it, Break it, Fix it - REPEAT ;D
Alle massa's nagekeken en alles ff geschuurd maar nog steeds hetzelfde probleem.
word nog ff zoeken dus.
Dit was de eerste keer dat ik met de auto een beetje ging driften en weten jullie iemand die nog een sper heeft liggen.
En wat zoiets gaat kosten.
groeten
-Je kan in de us of a truetrac diff's bestellen.
-Je kan je diff vast lassen (MIG DIFF) heb ik zelf in meerdere auto's en gaat prima ! (binnenkort weer eentje doen samen met Joost).
-Je kan een zogenaamde 'G80 locker' uit een andere volvo halen (diverse late 940's en 740's hebben ze)
Topics: 44
naar mijn weten slaat de locker in een keer vast dus eerst spinnend wiel en dan slaat hij vast en dat lijkt mij niet fijn
ik heb liever een platensper maar dat is mijn mening
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 22
Bozzma en Abbabak hebben de Truetrack, die zijn er tevreden over.. originele dana LSD is ook erg nice.
de massakabel van de dynamo is erg krap bemeten bij een 240, gelijk die (oude) troep vervangen voor een mooi dik stukje (makkelijk op de sloop te vinden of van lasapparaat oid). meet anders eens het spanningsverschil over diverse (massa) kabels tov de dynamo en de accu etc. dan kun je snel zien of ergens spanning verloren gaat.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
ik denk dat ik maar voor het vast lassen ga is de goedkoopste oplossing en als dat kapot gaat haal ik wel een nieuwe.
Het doormeten heb ik allemaal gedaan en zit allemaal goed.
ik had het gisterenavond weer last van toen heb ik alle zekeringen eruit gehaald en opnieuw erin gedaan en alles werkte weer ik denk een slecht contact want het gebeurt ook bijna alleen als ik hem flink de bocht doorgooi.
Ik moet mijn auto eerst nog APK keuren en daarna gaat mijn diff vast heb jij daar tyd en zin in Jelmar en wat zou mij dit gaan kosten.
mvgr
erwin speller
Topics: 30
Erwin het lassen doet jelmar zelf ook niet
Ik ga binnenkort bij hem langs om het diff te lassen, van mij mag je hem er wel naast zetten. Dan doe ik ze beide.
En wat kosten betreft, een kratje Grolsch beugels is waarschijnlijk wel kosten dekkend.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst