31 January 2008, 16:37
Zojuist weer een leuk klusje uitgevoerd aan de Super Polar....; het vervangen van de ophangingsbussen achter! ;D
De originele waren redelijk versleten (1 grote waar diff aan hangt voornamelijk) en zorgde ervoor dat het behoorlijk bonkte tijdens het wegrijden.
Na het vervangen van alle bussen (trekstangen; panhard; achteras) alles past echt goed vast gezet toen de wielen er weer op zaten en de auto op de grond stond.
Vervolgens een testritje gemaakt en merkte gelijk verschil met het wegrijden....geen bonken. Ik blij, maar voor korte duur. Tijdens het overschakelen bokte de auto veel erger (soort gevoel als een kapotte motorsteun) en in bochten naar rechts hoorde ik het linkerachterwiel ergens aanlopen. Ook bij rollend rijden in zijn 2 sloeg de auto bijna af.
Het lijkt mij dat er teveel weerstand is, maar heb geen idee waardoor deze veroorzaakt wordt. Heeft de volgorde met alles vastzetten hier iets mee te maken?
Groeten,
Sander
De originele waren redelijk versleten (1 grote waar diff aan hangt voornamelijk) en zorgde ervoor dat het behoorlijk bonkte tijdens het wegrijden.
Na het vervangen van alle bussen (trekstangen; panhard; achteras) alles past echt goed vast gezet toen de wielen er weer op zaten en de auto op de grond stond.
Vervolgens een testritje gemaakt en merkte gelijk verschil met het wegrijden....geen bonken. Ik blij, maar voor korte duur. Tijdens het overschakelen bokte de auto veel erger (soort gevoel als een kapotte motorsteun) en in bochten naar rechts hoorde ik het linkerachterwiel ergens aanlopen. Ook bij rollend rijden in zijn 2 sloeg de auto bijna af.
Het lijkt mij dat er teveel weerstand is, maar heb geen idee waardoor deze veroorzaakt wordt. Heeft de volgorde met alles vastzetten hier iets mee te maken?
Groeten,
Sander
Groeten, Sander <br /><br />Volvo 480 GT Turbo '94 (verkocht)<br />Volvo 245 Turbo '83 (verkocht)<br />Volvo 240 Super Polar '91 (binnenkort te koop)