Topics: 3
Ik ben van plan om mijn radio cd-speler in mijn volvo 240 polar in te bouwen, maar weet even niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik wil het graag in het bovenste vakje inbouwen (niet in de onderste grote vak). Heb ik daar een inbouwframe voor nodig? Zo ja, waar kan ik die kopen?
Verder zit er nu in het bovenste vakje zo een opbergvakje dat met velours is bekleed. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat vakje eruit kan halen?
Tot slot, heeft iemand een tip wat ik met die onderste (grote) vak (waar vroeger de originele radio zat) kan doen? Het liefst zou ik een (met velours beklede) opbergvak daar willen hebben.
Het zou fantastisch zijn als iemand mij hierbij kan helpen!
gr. Jonathan
Topics: 42
Hoi Jonathan,
Het beste kan je even zoeken op dit forum op "inbouwen radio" Er is hier namelijk al veel over geschreven. Vragen zijn natuurlijk altijd welkom hier ;D
Postma,
Dank je wel. Ik heb even gekeken. Wel wat nuttige informatie gevonden, maar nog steeds niet helemaal wat ik zoek.
Tips zijn dus nog steeds welkom.
gr.
Topics: 10
er zijn inderdaad frames waarmee je je radio op de plek van de pennenbak (zo noemen ze dat bij volvo) kan inbouwen. Die frames zijn te krijgen bij volvo dealers, maar ongetwijfeld ook bij niet dealers.
Dat bakje er uit halen is een hele toch, je zal je halve dashboard uit elkaar moeten schroeven namelijk. Begin maar eens met het dashboard kastje los te schroeven
Topics: 25
Dasboardkastje losschroeven ???
Waarom niet beginnen met de motor uitbouwen ;D dat doe ik altijd om een radio in te bouwen ;D
Topics: 10
Als jij dat de prettigste manier vind om een radio in te bouwen moet je dat vooral doen ja :-X
Topics: 25
Nou nee...
Ik vond jouw opmerking nogal opvallend en vroeg mij af of je het meende of grapte ;D
Als je de achter de onderste inbouwbak kijkt zul je daar een DIN/ISO blok aantreffen en met een adapterstekker,eenvoudig via de algemene onderdelenhandel te krijgen,kun je zo ieder type radio inpluggen en klaar is kees ;D
Het is hooguit 5 min werk, ook om dat bakje bovenin het dashboard te vervangen: de 2 zwarte kapjes eruit wippen en dan zie je 2 schroeven waarmee de bak vast zit,losschroeven en je wipt zo de hele bak eruit :
Jongens, thanks voor de nuttige tips. Ik denk dat ik begin met op zoek gaan naar de zwarte dopjes (alhoewel ik deze nog niet heb kunnen vinden) en daarna kan ik altijd nog het motorblok eruithalen
Ik heb ook begrepen dat er bakjes zijn die er niet ingeschroefd zijn maar die puur met een klik systeem erin zijn geschoven. Misschien heb ik zo een bakje. :
gr.