Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speakers vernieuwen; suggesties?
Binnenkort gaat m'n 606 Volvoradio met autoreverse cassettedeck plaats maken voor een (mosfet) Pioneer navigatiesysteem. Deze zit nu nog in m'n vorige Volvo 460. Nu ik enigzins een klein beetje audiofiel ben wil ik er graag andere goedklinkende speakers in de deur inzetten. Heeft iemand suggesties? Ik wil het liefst niet in m'n interieur zagen. En een boomcar moet het ook niet worden.

Groet
Pieter
Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
Ik kan je geen advies geven omtrent welk soort speakers, alleen dat je goed op de (inbouw)-diepte van de speakers moet letten.
Je hebt namelijk vrij weinig ruimte over en dan gaat je raam niet meer open.
Bij mij schuurde het raam steeds de stekkers van de speakers af als ik het raam opendeed.
Echt zware jongens kun je volgens mij niet kwijt (te dikke magneten en dus te diep).

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ben toevallig laatst ook met mijn speakers bezig geweest. Maar dit was in mijn oude 1978-er 242 GT. Daarin zaten nog erg oude zeer platte speakers, het wattage stond er niet eens op maar ik denk iets van 5 a 10 watt of zo. Aangezien ik ook een Pioneer radio/cd erin heb liggen hadden deze dingen het hard te verduren en begonnen op den duur te kraken.

Naar de Volvo sloop geweest en daar hadden ze waarempel modernere Volvo speakers (waarschijnlijk van een 245 uit begin jaren 90) die dieper waren met bijbehorende opvulringen, mooi in het zwart wat past bij mijn GT interieur. Heb deze er nu in zitten omdat deze speakers duidelijk zwaarder waren. Hoefde daarvoor alleen maar wat extra gaatjes in het portier te boren en het vierkant in de bekleding ietsje groter te maken. ZIt er nu prima in en de ramen gaan gewoon open ;-) De afdek-grille-plaatjes dekken het geheel zeer netjes af en ook de raam-open-draaier kan er netjes langsaf.

Ik weet bijna 100% zeker dat ik op deze opvulringen ook standaard speakers van pioneer of kenwood kan monteren die dezelfde speaker diepte hebben. Dit ga ik echter pas uitzoeken als ook deze Volvo speakers weer gaan kraken ;-) (tegen de 'loudness' stand kunnen deze ook niet zo goed tegen)

Succes
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Antwoord
de laatste (1993?) 240's hebben hogere/dikkere speaker-roosters zodat moderne speakers met dikkere rand erin passen.
Ik heb moderne Blaupunkt 2-weg units erin, 40 wat p/st, ze komen uit mijn sloop 940. Zien er heel strak uit achter de originele covers. Ik moest de boel wat uitfrezen om ze te monteren. met de nieuwe covers zou dat zonder problemen gaan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik heb een '91-er. Misschien zijn die al 'voorbereid'. Ik zal binnenkort even langsrijden bij Ron de Vries in Zwaag. Schijnt een goede geluidsleverancier te zijn. Ik zal het Ron hierbij uitleggen. Heel erg bedankt in ieder geval voor jullie informatie (want van het raam wist ik dus echt niet).
Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
Ron de Vries is een TOP zaak ! ;D
Antwoord
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt ('speakers') kan je nog wel nuttige tips vinden om ze in te bouwen, of waar je op moet letten bv. Succes met 't maken van een keuze die jou helemaal ligt!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  speakers in de 240 estate Frans en Jos 20 13.706 29 May 2012, 23:49
Laatste bericht: marcela112
  Audio / speakers (240 GLE) bramvb 3 2.773 9 September 2009, 08:01
Laatste bericht: Frans245
  Speakers op de wielkasten? Rhino 30 16.192 4 April 2008, 22:23
Laatste bericht: aeos
  speakers Holowkregel 68 43.571 25 April 2006, 07:46
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)