Topics: 17
er zitten 2 lampjes. ze zitten net erboven zodat het ligt erop valt dus achter het paneel ter hoogte van de onderkant van die rode en groene schakelaar, even panneel loshalen en je ziet ze zitten je kunt de lampjes zo verwisselen. kijk meteen of er meer lampjes zijn ik weet niet zeker 2 of 3 dacht ik maar als je het panneel naar voren haalt zie je ze zo zitten.
Vitara
Topics: 31
Weet ik nu in ieder geval waar ik moet zoeken. Bedankt.
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 38
V122 schreef:Mmmm, ik was ook al niet enthusiast over het kleppenstellen. Wat een gedoe.
haha, bij nader inzien heeft iedere auto toch zijn lastige dingen :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 31
Holowkregel schreef:er zitten 2 lampjes. ze zitten net erboven zodat het ligt erop valt dus achter het paneel ter hoogte van de onderkant van die rode en groene schakelaar, even panneel loshalen en je ziet ze zitten je kunt de lampjes zo verwisselen. kijk meteen of er meer lampjes zijn ik weet niet zeker 2 of 3 dacht ik maar als je het panneel naar voren haalt zie je ze zo zitten.
Vandaag het paneel losgehaald. Lampjes bleken in orde, oorzaak was niet aangesloten massakabel. Heb dus weer verlichting.
Bedankt voor de tip!
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 17
Misschien een handig tip om de (controle) lampjes in je dashboard te vervangen:
Gebruik een stukje rubber slang waarin je het te vervangen lampje duwt.
Hoef je niet zo te klooien achter het instrumenten paneel tussen allerlei andere lamjes die dan alleen maar in de weg zitten.
Zeker als je "dikke"vingers hebt is handig.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import