Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Sinds een nieuwe set bougiekabels houdt mijn 260 in bij het optrekken.
Dit doet ie zowel op LPG als op Benzine. Hij loopt mooi regelmatig maar zodra ik ôkrachtô aanspreek begint ie te stotteren. Ik denk dat het iets te maken heeft met het motorvacuum maar kan geen losse slangen ontdekken. Wel zie ik loinks op het klepdeksel een ôregelaarô= itten waar 1 slangetje naar beneden gebogen op niets einigt en aan de andere kant zit een pijpje waar geen slang opzit. Ik zal proberen een foto erbij te plaatsen. Zitten er misschien nog op ôduistereô plekken vacuumaansluitingen die ik zou gemist hebben Hoor het graag van jullie.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Foto plaatsen lukt me niet )digibeet maar ik kan uiteraard altijd fotoôs sturen, voor verduidelijking, naar iemands e/mail adres.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Hangen je bougiekabels wel netjes in de lucht en raken ze geen metalen onderdelen aan? Of liggen ze gewoon op je motor. Je kan ze testen door in het donker met de plantenspuit er overheen te sproeien en kijken naar vonken.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Ik kan inderdaad even kijken maarr de kabels zijn net nieuw en ze zitten keurig in de daarvoor bestemde clips vast maar ik zal ze even nalopen.
Blijf toch twijfelen waarom die ene vacuumslang in het niets eindigd en aan de andere kant een pijpje zit waar geen slan op zit en de los zittende zeker niet op past.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
stuur je foto's maar naar mastertje @ home . nl
dan zet ik ze er wel ff neer
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Zo, ff kijken.. het zijn enorme close ups, en met mijn amateurexpertise kan ik ze allebei niet plaatsen :lol: iemand?
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Kan me voorstellen. Als leek kan ik alleen nog eraan toevoegen (bedankt trouwens voor het plaatsen) dat de eerste foto met de rode slangklem een slang laat zien die naar onderen (klepdeksel) wijst en eindigt in het niets. Foto 2 toont een pijpje waar niets aanzit en misschien ook zo hoort maar het haperen/inhouden tijdens optrekken zal toch ergens aan moeten liggen. Kan in mijn Haynes ook niet echt een duidelijk beeld krijgen van alle vacuumslangelarij.
Bedankt voor de hulp
Groeten,
Sjef
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
die gebogen slang met slangklem is voor de beluchting van de dempdrukregelaar.
de slangtule daaronder kan op het inlaatspruitstuk worden gemonteerd.
deze geeft een verrijking van benzine als je gas geeft.
je hebt problemen gekregen nadat je de kabelset hebt vernieuwd.
probeer de ouwe set nog es.
als het dan over is zit het in je nieuwe kabels.
zit de onstekings volgorde wel goed van de kabels??
is de verdelerkap nog wel fris.
nu je de kabels eruit heb getrokken is de kap misschien wel gescheurd geraakt.
of zit hij niet lekker meer op zijn plek.
controleer deze dingen ook eens.
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Had helemaal geen bericht gekregen dat er nog 2 reakties waren gekomen.
Excuses voor deze late reaktie. Kan momenteel even niet bij de auto komen maar vanaf 2 januari staat ie (ivm oudjaarsviering) iets minder ingebouwd.
V.w.b. de opm "deze geeft een verrijking van benzine als je gas geeft."vraag ik me nog even af OF deze slan er (bewust) afgehaald kan zijn sinds de auto op LPG loopt.
Verder is het inderdaad een B28 blok met de vierkante inlaatkokers. Bij het monteren van ook een nieuwe kap en rotor zou het inderdaad wel eens zo kunnen zijn gebeurd dat men een slang die daar in de buurt zit los heeft getrokken. Ik ga z.s.m. even kijken naar deze inderdaad @ ~* plek.
Groeten en bedankt voor jullie meedenken!
Sjef
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Vandaag lekker in een 'voorjaarszonnetje' gekeken maar niets vreemds qua vacuum kunnen ontdekken.
Hoewel een k** klus ga ik inderdaad wat Kaasie (brrr wat een naam wanneer je niet van kaas houdt)
aanraadde de oude bougiekabels er maar eens stuk voor stuk opzetten kijken of dat verschil maakt.
Vandaag even een flink stuk mee gereden. In het begin reageert ie prima op 't gas maar zodra op bedrijfstemperatuur begint ie weer ontzettend in te houden en te stotteren tijdens accelleratie. Zowel op LPG als benzine.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96