Topics: 10
Hallo,
De afdichtingsplug van de cilinderkop is om onduidelijke redenen losgeschoten en ik had bijna mijn motor weg kunnen gooien. Anyway, nu heb ik dus een nieuwe plug maar hoe monteer je die? Er is maar weinig ruimte tussen de motor en het schutbord en ik weet niet precies waar ik op moet letten met monteren. Heeft iemand tips voor mij?
Alvast bedankt!
knalrode Volvo 245.243 1990
Topics: 163
kleppen deksel eraf en dan laatste nokkenas lager eraf, kan je er het makkelijkst bij.
Maar gewoon met platte hand erin friemelen zou ook kunnen als je weet waar die moet.
Het kan dus in principe van buitenaf zonder de kleppendeksel eraf te halen??? Daar zit net een nieuwe pakking op omdat de meneer van de ANWB dacht dat deze lekte. Hij wist niet van het bestaan en dus ontbreken van die plug... ?
Topics: 82
Je krijgt m er niet in als alles strak vast gebout zit, dat plugding zit echt wel klemvast anders zou ie bij elke bocht uitvliegen. Het deksel moet eraf, en de laatste nokkenaslagerkap moet iets los. De platte kant gaat naar binnen. Moertjes vd lagerkap weer aandraaien met 20 Nm (dat is niet veel).
Als je dat rustig aanpakt, blijft de pakking helemaal heel, zeker als ie er pas net op zit. Het idee is dat je ervoor zorgt dat de pakking met het deksel mee omhoog komt (meestal), of op de kop blijft plakken, en dan komt het goed.
Beetje helpen met een mesje oid kan net genoeg zijn om de pakking één kant op te laten gaan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Oké, klinkt ook wel logisch eigenlijk. Danku
Topics: 60
20 December 2020, 19:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 December 2020, 19:51 door Grey240Polar.)
Ik vraag me af wat de reden is dat deze plug eruit gedrukt werd. Gebeurt dat vaker of duidt het op andere problemen?
Ik heb er iig een 245 voor laten staan. Deze drukte tijdens mijn proefrit de dop eruit en de verkopende partij kwam de auto vervolgens met een trailer ophalen.
Dat gaf mij niet echt een goed gevoel.
@heideltje: Hoe is het eigenlijk met je
schuddende motor afgelopen?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Het is voor het eerst in de twee jaar dat ik hem heb dat het gebeurt... Ik heb geen idee waarom. De kleppen waren vorige maand gesteld bij de vakman en de pakking vernieuwd dus mss is er daar iets fout gegaan. Ik weet t niet...
Topics: 82
Daarvoor hoeft die dop er niet uit maar dat zou wel een hoop verklaren. Anders moet je gaan zoeken naar verstoppingen in de carterventilatie. ONder de inlaat zit een zwart blok waar een slang uit omhoog komt, die eindigt in een Y stukje met soort filtertje ter hoogte van inlaat 1 en 2. Op het Y stukje zit een dikke slang naar de luchtinlaat en een dunne naar het spruitstuk. Al die slangetjes moeten open zijn, blaas er s door.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969