Berichten: 9.854
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Je 144 ziet er helegaar niet slecht uit zo, de kleur is om te beginnen al te gek in de zonsondergang! Hij heeft 1 spiegel origineel in de deur, en de andere kant is een oudere 140 spiegel op de deur geschroefd, grappig.
Starten op benzine en overschakelen is alleen maar lastig, en levert niks op. Je moet er dan bijvoorbeeld ook iedere keer aan denken om m uit te zetten op benzine.
Mijn 144 rijdt 1:6 op gas, mede dankzij de BW35, gelukkig kost ie niks als ie stilstaat en rij ik er niet zo veel in.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.701
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Leuke 144, periode-correcte kleur en matcht goed bij een ondergaande zon!
De Taunus is ook wel cool, al ben ik zelf niet zo van de coupe's. En bij dit sportievere model hoort idd geen automaat.
Mijn 245 rijdt 1:7 op lpg (aw71 automaat). Met huidige LPG prijs dus 7ct/km. Komt met huidige E95 prijs dusovereen met iets van 1:20.
Al rijdt de XC70 (ook automaat) zuiniger ca 1:9. Weinig benzine auto's die voor dat geld aan brandstof hun kms draaien. Zeker niet met dat comfort en vermogen.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 65
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2007
Mijn 164 rijd sinds kort 1 op 7,4 op lpg. Dat na plaatsen lambda sonde en regeling op de g1 regelschroef!! Lees maar eens op stag plus regeling. Veel plezier van nu!!
Berichten: 1.701
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
18 May 2020, 21:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 May 2020, 21:13 door BartJu.)
(18 May 2020, 19:19)wreccer schreef: Mijn 164 rijd sinds kort 1 op 7,4 op lpg. Dat na plaatsen lambda sonde en regeling op de g1 regelschroef!! Lees maar eens op stag plus regeling. Veel plezier van nu!!
Dat klinkt als een kosten-effectieve upgrade. En beter voor het milieu ook, vooral. Maar je zoekterm levert niets op. Kun je iets specifieker zijn daarin?
En is dat ook met automaat?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 65
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2007
18 May 2020, 22:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 May 2020, 22:54 door wreccer.)
https://www.google.com/url?sa=t&source=w...9834708217
Installatie was appeltje eitje. Lasbung in de uitlaat, sonde erin, mengschroef eruit, mengschroef unit erin. Alles aansluiten en draaien maar.
Alleen koude start was lastig totdat ik mijn lambda sensor ook verwarmde tijdens de start(lees altijd)
Tps heb ik nooit aangesloten. Werkt ook zonder. Rijdt soepel en mijn verbruik verbeterde enorm. Alleen rij ik nu natuurlijk ook netjes 100, de 6 cilinder gebruik allen wel alsof het een moderne auto is... omdat het heerlijk voelt. En ja power genoeg... kruisberg lb elke dag om te proberen
Nee geen automaat. De normale 4 bak. Binnenkort m46 dus overdrive alleen kost dat even tijd om uit te werken.
Ik heb voor de stag niets hoeven ontregelen hij zoekt gewoon de voor lpg juiste lambda waarde en gaat daaromheen pendelen
Inregelen
Berichten: 105
Topics: 11
Lid sinds: Feb 2018
Heb het set net besteld, inclusief de betere venturis, zodat de inlaat-restrictie van de traditionele mengstukken voor een groot deel wordt opgeheven..
Berichten: 13
Topics: 5
Lid sinds: May 2020
Na ongeveer 250 euro aan nieuwe onderdelen te hebben gekocht (uitgezonderd klein materieel), loopt de Volvo 144 prachtig. Voor wat betreft de motor: nieuw luchtfilter, contactpuntjes, bougie, kleppendeksel pakking, oliedrukmodule en olie filter en dat soort dingen. even kleppengesteld en de carterontluchtingslang vervangen en hij liep harstikke mooi. De remmen waren een ramp. De vorige eigenaar heeft er totaal niet naar omgekeken, omdat hij hem niet vaak gebruikte. Hij had hem alleen een keer olie gegeven toen hij erom vroeg. Maar één remblokje zat nog zo'n 7 mm aan voering op, maar de rest was allemaal zowat metaal op metaal. Ook heb ik alle remklauwen gereviseerd, want die waren er niet zo goed aan toe. De handremschoentjes waren ook helemaal op.
Sinds ik dit topic ben begonnen, heb ik er nog niet in kunnen rijden, vooral door de remmen. Telkens was er weer een onderdeeltje kapot, remleiding verstopt of hadden we het juiste nippeltje niet liggen. En telkens had niemand het op voorraad en duurde het een paar dagen voor het binnen was. Nu is als het goed is het laatste (nodige) onderdeel binnengekomen, een tweede remleiding. Morgen worden de remmen ontlucht en kan ik er als het goed is eindelijk mee rijden! Ik heb ook al nieuwe stukken in de bodem gezet, maar dat is nog niet af, dus ik kan voor nu alleen nog maar in mooi weer rijden. Al met al was het opknappen een hele rit waar veel uren in hebben gezeten en dat voor een auto met APK en waar nog wekelijks in werd gereden.
Met één rem was het heel erg gesteld. Daar zaten de remblokjes nog maar met één pinnetje vast, zonder borgpin. Als die eruit getrild was en de remblokjes eruit gevallen waren, zouden de gevolgen niet te overzien zijn. Gelukkig dat ik het op tijd zag. En dan te bedenken dat ik er nog stukken mee heb gereden voor ik het van de remmen wist...
Ford Taunus tc1 coupé - 1973
Volvo 144 DL automatic - 1974
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Hanway RAW50 euro4 - 2018
|