Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Achter mijn tellerbak zweeft dit gedeelte van de kabelboom los rond. Wie weet waar het thuis hoort?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
(25 February 2019, 22:54)Nicolaas H schreef: ![[Afbeelding: 40246883493_e5f9549c92_b.jpg]](https://c2.staticflickr.com/8/7926/40246883493_e5f9549c92_b.jpg)
Eigenlijk best een elegante oplossing, al zeg ik het zelf. Het zit muurvast en mocht het ooit kapot raken is het zeer eenvoudig los te halen en te vervangen. Alle draden zijn vooraf vertind of aan elkaar gesoldeerd.
Nou mooi toch, als dit ook goed werkt waarom niet.
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
(28 February 2019, 13:14)Nicolaas H schreef: Achter mijn tellerbak zweeft dit gedeelte van de kabelboom los rond. Wie weet waar het thuis hoort?
![[Afbeelding: 32294665527_fac0cde0a6_b.jpg]](https://farm8.staticflickr.com/7843/32294665527_fac0cde0a6_b.jpg)
Ik zie geen slijtsporen op de metalen stekkeringangen, misschien van een accessoire dat deze auto nog niet heeft, maar welke? Ik zie niet waar het heengaat want het verdwijnt in een dikke kabelboom.
Zou het toch wel graag willen weten want ik hou wel van een accessoire meer of minder. ; )
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
7 March 2019, 12:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 March 2019, 16:27 door Nicolaas H.)
Ik ben nog steeds met tussenpozen bezig om mijn auto weer in de oorspronkelijke staat terug te monteren. Het probleem zit achter de tellerbak.
1. De stuurkolom heeft ruzie met de slang van de kachel richting de blaasmond links. Deze slang heb ik over de stuurkolom lopen en om dat te doen moet ik de slang aardig 'vervormen'. Dit geldt ook om hem op de linker blaasmond op het voorraam aan te sluiten.
2. Bovendien is er geen ruimte meer over om onderstaand kastje [cruise control?] vast te zetten op z'n grondplaatje. Het lijkt of de aansluitstekkers tegen de remlichtschakelaar aan drukken. Moet dat kastje persé vast op dat plaatje [voor massa?]?
Klein beetje ten einde raad ben ik wel.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
7 March 2019, 17:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 March 2019, 18:09 door Marc1970.)
1. Ik denk dat je een ruimere bocht moet proberen te maken, niks voor Volvo om het zo krap te doen. Hier wat plaatjes van down under:
https://ozvolvo.org/discussion/953/240-dash-removal en cleanflametrap heeft misschien nog wel een foto waar je wat aan hebt.
2. Nee, dat soort relais hebben hun eigen aarde op het stekkertje. Je ziet ze ook wel gewoon los bungelen.
Die loze stekker is voorbereid voor de flux capacitator.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Back to the future?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb het dashboard toch maar weer verwijderd; zo kon ik zien hoe het kastje van de cruise control bevestigd moest worden. Nu paste het wel.
De luchtslang van de verwarming blijft 'knoeien', ondanks de plaatjes die Marc opstuurde.
Flux capacitator besteld bij Scandix ...
Leek mij nuttig accessoire met het oog op de toekomst!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
(3 March 2019, 12:53)Nicolaas H schreef: (28 February 2019, 13:14)Nicolaas H schreef: Achter mijn tellerbak zweeft dit gedeelte van de kabelboom los rond. Wie weet waar het thuis hoort?
![[Afbeelding: 32294665527_fac0cde0a6_b.jpg]](https://farm8.staticflickr.com/7843/32294665527_fac0cde0a6_b.jpg)
Ik zie geen slijtsporen op de metalen stekkeringangen, misschien van een accessoire dat deze auto nog niet heeft, maar welke? Ik zie niet waar het heengaat want het verdwijnt in een dikke kabelboom.
Zou het toch wel graag willen weten want ik hou wel van een accessoire meer of minder. ; )
Volgens professor kabelbomen Elbert Bos is het voor een
brandstofrelais bij mechanische injectie (KJet). Dan weet ik tenminste dat ik dit met rust moet laten want dat zit niet in mijn auto. Elbert bedankt.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
14 March 2019, 21:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 March 2019, 21:58 door Nicolaas H.)
![[Afbeelding: dash454.jpg]](http://cleanflametrap.com/dashpix/dash454.jpg)
In bijgaande afbeelding van de lichtdimmer zit de bruine kabel op de variable weerstand aan de rechterzijde gemonteerd. In mijn servicehandboek staat hij aan de linkerzijde getekend. [Links en rechts gezien vanuit de bestuurderspositie.] De aansluiting in het handboek heeft nummer 58a. Dit nummer staat nergens op mijn dimmer. Betekent dit dat het niet uitmaakt? Kan het kwaad voor de dimmer zelf als ik het verkeerd om aansluit?
In bijgaande afbeelding
In bijgaande afbeelding van de lichtdimmer zit de bruine kabel op de variable weerstand aan de rechterzijde gemonteerd. In mijn servicehandboek staat hij aan de linkerzijde getekend. [Links en rechts gezien vanuit de bestuurderspositie.] De aansluiting in het handboek heeft nummer 58a. Dit nummer staat nergens op mijn dimmer. Betekent dit dat het niet uitmaakt? Kan het kwaad voor de dimmer zelf als ik het verkeerd om aansluit?
In een afbeelding van de lichtdimmer [
http://cleanflametrap.com/dashpix/dash454.jpg] zit de bruine kabel op de variable weerstand aan de rechterzijde gemonteerd. In mijn servicehandboek staat hij aan de linkerzijde getekend. [Links en rechts gezien vanuit de bestuurderspositie.]
De aansluiting in het handboek heeft nummer 58a. Dit nummer staat nergens op mijn dimmer. Betekent dit dat het niet uitmaakt? Kan het kwaad voor de dimmer zelf als ik het verkeerd om aansluit?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
In dit plaatje zit de bruine kabel rechts in de variabele weerstand. In mijn Servicehandboek zit de bruine kabel links. [Links en rechts gezien vanuit de bestuurder].
In mijn boek heet de aansluiting 58a terwijl op mijn regelbare weerstand niets staat vermeld.
Kan het kwaad voor de regelbare weerstand als deze verkeerd om is aangesloten? Of maakt het helemaal niet uit?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]