1 May 2018, 09:42
Mooi dat ie loopt nu nog ff fine tunen want hij schud aardig als je van het gas af bent. Heeft deze volvo geen stuurbekrachtiging?
Jessica - De Volvo met problemen
|
1 May 2018, 09:42
Mooi dat ie loopt nu nog ff fine tunen want hij schud aardig als je van het gas af bent. Heeft deze volvo geen stuurbekrachtiging?
1 May 2018, 10:14
Deze Volvo heeft inderdaad geen stuurbekrachtiging, zo goed als geen extra's. De carburateur is nog wat kapot, dus andere carb gehaald, gaat er hopelijk vandaag op en dan finetunen
Nice. Om het fijne ruimhartige karakter van de B23A te behouden kan je de nokkenas eruit halen en die in de B230F zetten.
Of heb je er een kant en klare B230A ingezet? Maakt het uit, als ie maar rijdt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 May 2018, 09:16
Citaat:Nice. Om het fijne ruimhartige karakter van de B23A te behouden kan je de nokkenas eruit halen en die in de B230F zetten. Ik heb er een B230F in gegooid en daar de carb van de B19A/B21A op gedrukt. Ik heb nu gezien hoe kut dit is (1 op 3 gemiddeld) en ga er lh2.2 op bouwen.
7 May 2018, 21:32
Hm LH2.2 is niet lang gebruikt door Volvo.
Was ooit een diesel deze auto? Er wordt toch niet een pomp in de tank bijgeschakeld tijdens starten? Dan krijg je wel heel veul brandstof vanuit de tank. Verklaart eventueel hoog verbruik bij een slechte vlotter in de carb. cq afdichting vanuit de vlotter en een uitgeleuterde sproeiernaald.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
1:3 is veuls te veul, dan komen er permanent zwarte wolken uit. De carb met het gele dopje komt van een B23(0)A, dus die zou het prima moeten doen op exact dezelfde cc's. Maar er gaat wel s wat mis met de afstelling, en inderdaad de sproeier en sproeiernaald slijten.
Gelukkig is deze vrij makkelijk af te stellen onderlangs, dopje eraf halen, sproeier omhoog draaien, dan gaat-ie armer lopen door het hele toerenbereik. Evt stationair wat bijstellen. Onder het gele dopje hoort dunne olie, als naaimachineolie of ietsje dikker. Ander euvel is een gescheurd membraan, zit onder de 'koepel', dan giet ie ook de benzine met bakken naar binnen. Ombouwen naar injectie is niet heel makkelijk, beter te doen als je een complete donor hebt bijvoorbeeld.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|