Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Helemaal gaaf zo'n budget baksteen , ik zou wel investeren in een paar assteunen .
Zo'n krik is soms ook maar een verzameling onderdelen van de goedkoopste aanbieders en in elkaar gezet door een paar onderbetaalde ongeïnteresseerde praktisch geschoolde mensen .
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2018
(11 April 2018, 12:24)Jerry schreef: Helemaal gaaf zo'n budget baksteen , ik zou wel investeren in een paar assteunen .
Zo'n krik is soms ook maar een verzameling onderdelen van de goedkoopste aanbieders en in elkaar gezet door een paar onderbetaalde ongeïnteresseerde praktisch geschoolde mensen .
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Ja toch, dankjewel
De brug stond op die dag helaas vol dus dan maar even een noodoplossingkje. (Hoewel ik denk dat een stel theoretisch geschoolde mensen die krik hebben ontworpen, dus dat zit wel snor)
Berichten: 9.854
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
11 April 2018, 15:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 April 2018, 15:12 door Marc1970.)
Prachtige ongezouten baksteen. Wel een beetje jong nog voor uitgelopen drijfstanglagers, zeker in een B21A, die zijn groot zat. Kijk nog s verder waar de knock vandaan komt.
Kijk/voel s onderin de oliepan als je die afgetapt hebt, liggen er stukjes wit metaal, tin lood achtig? Dat is lagervoering. In het oliefilter kan je ze ook vinden.
Leg desnoods het losse wiel onder de achteras.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2018
11 April 2018, 15:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 April 2018, 15:31 door Robbie Rotten.)
(11 April 2018, 15:09)Marc1970 schreef: Prachtige ongezouten baksteen. Wel een beetje jong nog voor uitgelopen drijfstanglagers, zeker in een B21A, die zijn groot zat. Kijk nog s verder waar de knock vandaan komt.
Kijk/voel s onderin de oliepan als je die afgetapt hebt, liggen er stukjes wit metaal, tin lood achtig? Dat is lagervoering. In het oliefilter kan je ze ook vinden.
Leg desnoods het losse wiel onder de achteras.
Ja ik heb misschien een beetje te lang naar links gereden, te hard, met oude en te weinig olie.
Maakt verder niet zoveel uit, de B230F zal sowieso fijner zijn. (Injectie, rustiger, stiller)
Om verder in te gaan op de knock. Vanaf ongeveer precies 2000RPM komt de klop erin, op lagere toerentallen doet ie het gewoon nog prima. Maar ja, de B230F komt er toch wel in
Berichten: 9.854
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
OK drijfstang klinkt aannemelijk. Wel een hoop gedoe hoor, al die B230F draden erin en pompen en toestanden improviseren. Veel rustiger is ie natuurlijk niet. Gebruik alleen het kale blok en bout de carburateur er aan, kleine moeite groot plezier.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2018
12 April 2018, 08:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 April 2018, 08:59 door Robbie Rotten.)
(11 April 2018, 18:54)Marc1970 schreef: OK drijfstang klinkt aannemelijk. Wel een hoop gedoe hoor, al die B230F draden erin en pompen en toestanden improviseren. Veel rustiger is ie natuurlijk niet. Gebruik alleen het kale blok en bout de carburateur er aan, kleine moeite groot plezier.
Ik verwacht zelf alleen dat de pompen een ding zullen zijn, voor de rest is het een B230F uit een 240 dus de draden zullen niet al te lastig zijn, dit was ooit een diesel dus zal niet de eerste keer swappen zijn voor het blok. Verder neem ik de bak en alles mee, dus daar hoeft ook niks in aangepast te worden.
Maar inderdaad als het te lastig wordt allemaal dan komt de carb er weer aan
Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2018
30 April 2018, 10:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 May 2018, 09:02 door Robbie Rotten.)
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Het filmpje geeft een error 404
Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2018