9 January 2018, 00:26
Het begon enkele weken geleden met een afkeuring: remslangen vervangen wegens 'slechte staat' en stuurhuisrubber(stofhoes) gescheurd aan kant van de bestuurder.
Stuurhuisrubber vervangen met veel moeite omdat het moeilijk was om deze terug op het stuurhuis te krijgen. De spoorstangkop ook moeten vervangen - deze zat muurvast en heb ik eruitgeklopt wegens gebrek aan de juiste tools en tijdelijk geduldsverlies. Uiteindelijk is het gelukt, maar de uitlijning heb ik mijn vragen over.
De grootste fout maakte ik daarna: met de remslangen te vervangen heb ik LHM+ in het remoliereservoir gekapt.
De remolie die er al inzat was groen, dus gegoogled naar groene remolie en dus LHM+ aangeschaft.
De auto gestart en die meldde meteen dat er een fout zat in het remsysteem...Tijdens het rijden kwam dit helemaal duidelijk. Gestopt en uitgestapt en de voorste remmen waren gloeiend heet en de remklauwen keerden niet meer terug.
Ondertussen heb ik de rempomp en alle remklauwen erafgehaald om te zien wat de schade is.
In de achterste remmen zat heldere remvloeistof. Waarschijnlijk DOT4, de juiste remolie.
In de voorste remmen waren beide remzuigerrubbers vervormd door de LHM+.
Een nieuwe rempomp besteld voor alle zekerheid, genoeg (juiste remolie), nieuwe remzuigerrubbers, en nu maar hopen dat het allemaal lukt.
Waar ik me echter zorgen om maak is dat ik de rembekrachtiger ook zou moeten vervangen - al heb ik daar niets online over gevonden en of het noodzakelijk zou zijn.
Afwachten op de onderdelen en deze keer beter voorbereid te werk gaan...en registeren bij Volvo-kenners is de beste keuze voorlopig :-)
Stuurhuisrubber vervangen met veel moeite omdat het moeilijk was om deze terug op het stuurhuis te krijgen. De spoorstangkop ook moeten vervangen - deze zat muurvast en heb ik eruitgeklopt wegens gebrek aan de juiste tools en tijdelijk geduldsverlies. Uiteindelijk is het gelukt, maar de uitlijning heb ik mijn vragen over.
De grootste fout maakte ik daarna: met de remslangen te vervangen heb ik LHM+ in het remoliereservoir gekapt.
De remolie die er al inzat was groen, dus gegoogled naar groene remolie en dus LHM+ aangeschaft.
De auto gestart en die meldde meteen dat er een fout zat in het remsysteem...Tijdens het rijden kwam dit helemaal duidelijk. Gestopt en uitgestapt en de voorste remmen waren gloeiend heet en de remklauwen keerden niet meer terug.
Ondertussen heb ik de rempomp en alle remklauwen erafgehaald om te zien wat de schade is.
In de achterste remmen zat heldere remvloeistof. Waarschijnlijk DOT4, de juiste remolie.
In de voorste remmen waren beide remzuigerrubbers vervormd door de LHM+.
Een nieuwe rempomp besteld voor alle zekerheid, genoeg (juiste remolie), nieuwe remzuigerrubbers, en nu maar hopen dat het allemaal lukt.
Waar ik me echter zorgen om maak is dat ik de rembekrachtiger ook zou moeten vervangen - al heb ik daar niets online over gevonden en of het noodzakelijk zou zijn.
Afwachten op de onderdelen en deze keer beter voorbereid te werk gaan...en registeren bij Volvo-kenners is de beste keuze voorlopig :-)