16 January 2006, 14:19
lj_dekker schreef:Nog ff over het verversen van rem vloeistof. Hoe krijg je het systeem helemaal leeg? Gewoon per remleiding, dus vier maal een leiding los gooien en dan maar pompen?
Je moet beginnen met het opendraaien van de ontluchtingnippels van de remcilinder rechtsachter.Vervolgens met beleid de remolie doorpompen ;ondertussen ervoor zorgdragen dat het remvloeistofvatje regelmatig wordt bijgevuld met nieuwe remolie en dus NIET droog komt te staan!!
Zodra je schone remolie eruit ziet komen ga je verder met de andere remklauwen in de volgorde: RA,LA,RV,LV.
Je moet wel met z'n tweeen zijn voor het ontluchten van het remsysteem als je zelf geen materiaal hebt waarmee je druk op het systeem kunt zetten.
Het schijnt trouwens dat Kwikfit goedkoop is met remolie verversen.
Nou kun je aan Kwikfit weinig toevertrouwen is mijn ervaring, maar remolie verversen zal toch wel moeten lukken neem ik aan?
Als je het zelf moet doen op de grond is het best een tijdrovend en vies klusje vind ik.
Wat jouw andere vraag betreft waarom Volvo anti-vries voorschrijft? Ik zou het antwoord niet weten, maar het is wel zo dat in de tijd waaruit mijn 244 stamt (1976), koelvloeistof nog maar erg weinig toegepast werd.

hock: