6 April 2017, 14:26
Hallo iedereen!
Ik rij nu ongeveer een jaar met mijn volvo 740 met een d24TIC uit een VW LT3 en heb gemerkt dat er iets mis is met de olie. Na een paar olie-wissels, 2 versleten turbo's en een gebarstte cilinderkop, hebt ik een olie temperatuur meter gekocht zodat ik de temperatuur in de gaten kon houden.
Na 15 minuten rijden aan een constante 130km/u gaat mijn olie temp tot 125°C. Toen ben ik van de autostrade afgereden,dus ik weet niet of hij nog hoger zou gaan. Het was 20°C buiten en de olie was 70°C toen ik de autostrade opreed.
Toen ik de oliekoeler uiteen haalde, zag ik niets raars. Niet geblokkeerd ofzo...
Ik heb al een andere thermostaat en thermostaat-houder geprobeerd, maar dit veranderd niets.
Dus mijn vraag is:
Heeft er iemand een olie temp meter, zodat ik de waardes kan vergelijken?
Is er iets aan mijn olie-koeler dat ik nog kan nakijken of het probleem kan zijn?
Alvast bedankt!
Ik rij nu ongeveer een jaar met mijn volvo 740 met een d24TIC uit een VW LT3 en heb gemerkt dat er iets mis is met de olie. Na een paar olie-wissels, 2 versleten turbo's en een gebarstte cilinderkop, hebt ik een olie temperatuur meter gekocht zodat ik de temperatuur in de gaten kon houden.
Na 15 minuten rijden aan een constante 130km/u gaat mijn olie temp tot 125°C. Toen ben ik van de autostrade afgereden,dus ik weet niet of hij nog hoger zou gaan. Het was 20°C buiten en de olie was 70°C toen ik de autostrade opreed.
Toen ik de oliekoeler uiteen haalde, zag ik niets raars. Niet geblokkeerd ofzo...
Ik heb al een andere thermostaat en thermostaat-houder geprobeerd, maar dit veranderd niets.
Dus mijn vraag is:
Heeft er iemand een olie temp meter, zodat ik de waardes kan vergelijken?
Is er iets aan mijn olie-koeler dat ik nog kan nakijken of het probleem kan zijn?
Alvast bedankt!