Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke volvo daily driver?
#11
Het 'bang' maken voor een V70N of een latere V70 classic is nergens voor nodig hoor. De auto's kunnen prima op LPG en afhankelijk van het type motor kom je nog hydraulische kleppen tegen tot eind 2005. Mocht je er eentje treffen zonder, ook dan is er nog niets aan de hand. Met de standaard kop draaien ze zo 400-450 dkm voordat er ook maar iets gedaan hoeft te worden. Natuurlijk wel een beetje afhankelijk van rijstijl, etc. Bij de latere V70 classics en V70N met ME7.0 computer kom je om de 200-250 dkm voor een gereviseerde ETM te staan en nieuwe software (gemiddelde prijs 275 excl bij elkaar, afhankelijk van welk type blok erin zit). Dit moet je gewoon incalculeren als normaal onderhoud, heel simpel. Net zoals je eens in de zoveel tijd nieuwe banden om de auto moet hebben.

Zowel de V70 classic als de N zijn erg fijne en goede auto's mits het onderhoud correct is uitgevoerd. Maar de leeftijd gaat deze auto's nu ook parten spelen en daarmee ook het onderhoud waarop bezuinigd word. Ik heb er hier behoorlijk veel lopen, net zoals de 850's en V70NN's en al die auto's zijn gewoon super betrouwbaar en laten de eigenaar absoluut niet staan. Nergens mee, maar daar staat natuurlijk wel een onderhoudsprijs tegenover, heel simpel
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#12
Dirk342 schreef:De auto's kunnen prima op LPG en afhankelijk van het type motor kom je nog hydraulische kleppen tegen tot eind 2005. Mocht je er eentje treffen zonder, ook dan is er nog niets aan de hand. Met de standaard kop draaien ze zo 400-450 dkm voordat er ook maar iets gedaan hoeft te worden. Natuurlijk wel een beetje afhankelijk van rijstijl, etc. Bij de latere V70 classics en V70N met ME7.0 computer kom je om de 200-250 dkm voor een gereviseerde ETM te staan en nieuwe software (gemiddelde prijs 275 excl bij elkaar, afhankelijk van welk type blok erin zit). Dit moet je gewoon incalculeren als normaal onderhoud, heel simpel.

Tnx voor de goeie tips dirk.
Hoe herken je de hydrologische klepstoters, was toch op een bepaalde manier of uitstulping aan de kop te zien? En de ME7.0 makkelijk te herkennen?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 724 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 617 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 974 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.035 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 3.711 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 2.388 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.278 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.579 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 8.853 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Waarde 1976 Volvo 244GL Ohrtmann 14 8.957 7 February 2021, 13:54
Laatste bericht: Ohrtmann

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)