12 April 2016, 13:00
Het 'bang' maken voor een V70N of een latere V70 classic is nergens voor nodig hoor. De auto's kunnen prima op LPG en afhankelijk van het type motor kom je nog hydraulische kleppen tegen tot eind 2005. Mocht je er eentje treffen zonder, ook dan is er nog niets aan de hand. Met de standaard kop draaien ze zo 400-450 dkm voordat er ook maar iets gedaan hoeft te worden. Natuurlijk wel een beetje afhankelijk van rijstijl, etc. Bij de latere V70 classics en V70N met ME7.0 computer kom je om de 200-250 dkm voor een gereviseerde ETM te staan en nieuwe software (gemiddelde prijs 275 excl bij elkaar, afhankelijk van welk type blok erin zit). Dit moet je gewoon incalculeren als normaal onderhoud, heel simpel. Net zoals je eens in de zoveel tijd nieuwe banden om de auto moet hebben.
Zowel de V70 classic als de N zijn erg fijne en goede auto's mits het onderhoud correct is uitgevoerd. Maar de leeftijd gaat deze auto's nu ook parten spelen en daarmee ook het onderhoud waarop bezuinigd word. Ik heb er hier behoorlijk veel lopen, net zoals de 850's en V70NN's en al die auto's zijn gewoon super betrouwbaar en laten de eigenaar absoluut niet staan. Nergens mee, maar daar staat natuurlijk wel een onderhoudsprijs tegenover, heel simpel
Zowel de V70 classic als de N zijn erg fijne en goede auto's mits het onderhoud correct is uitgevoerd. Maar de leeftijd gaat deze auto's nu ook parten spelen en daarmee ook het onderhoud waarop bezuinigd word. Ik heb er hier behoorlijk veel lopen, net zoals de 850's en V70NN's en al die auto's zijn gewoon super betrouwbaar en laten de eigenaar absoluut niet staan. Nergens mee, maar daar staat natuurlijk wel een onderhoudsprijs tegenover, heel simpel
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983