10 July 2016, 21:56
Gezien de activiteit van de topicstarter vermoed ik dat ie Mazda is gaan rijden...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Haperende overdrive Volvo 240 Gl1983 sedan met BE19E blok
|
10 July 2016, 21:56
Gezien de activiteit van de topicstarter vermoed ik dat ie Mazda is gaan rijden...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Ondanks dat hij Mazda is gaan rijden begon mijn OD ook te haperen. Pakte niet dan wel... Zekering prima, knopje prima...toen OD relais eruit en open gemaakt.
Blijkt dat de soldering van het relais door het harde klikken wat je hoort bij het inschakelen na 32 jaar is losgetrild... Zie foto, solderingen met rode circel:
18 July 2016, 16:14
Ja dat is een bekend probleem, zoals ik toen ook al schreef. Goed dat je het gevonden hebt. De truuk is nu die dikke polen ÃÃn voor ÃÃn op te warmen tot de soldeer weer vloeit, alles op z'n plek laten en afkoelen. Klaar voor weer 35 jaar (is niet van het harde klikken, de cyclus van verhitten en afkoelen is genoeg).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 July 2016, 21:07
Goed gevonden zeg, mijn complimenten!
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|