Berichten: 30
Topics: 6
Lid sinds: Jul 2014
De motor heeft geen zin meer om aan te slaan. Ik heb er even een bougie uit gedraaid en het lijkt er op dat hij niet meer wil vonken. In het begin had ik de spark output op going low staan, wat niet goed is. Motor draait hier wel op maar loopt niet lekker en pakt niet goed op. Na hem in going high gezet te hebben deed hij het prima. Maar nu dus opeens niet meer.
Als je de auto op contact zet en daarna gaat starten vonkt hij 1 keer. Als ik de spark output op going low zet loopt hij wel maar heel verrot. De drivers op de KDFI doen het dus wel. Laatste tijd startte hij ook al minder goed. Na een keer of 10 starten sloeg hij aan en liep gewoon prima daarna.
Zou de bobine kapot zijn?
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Klinkt als de bobine, misschien niet de juiste bobine?
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 30
Topics: 6
Lid sinds: Jul 2014
De bobine is het dus niet. Ik heb een andere bobine geprobeerd maar die doet precies hetzelfde.
Je hoort in de bobine wel kleine tikjes als ik de KDFI in testmodus heb staan maar ik zie geen vonken op de bougies. Je ziet wel vonken als je de KDFI op going high of going low zet (weet zo niet meer welke). Als je de motor start loopt hij wel maar niet lekker. Ik heb de accu voor de zekerheid ook nog opgeladen maar dat helpt ook niks.
Voor de zekerheid heb ik de kabels naar de ontsteking ook even doorgemeten maar dat lijkt allemaal wel te kloppen. Wat ik daar trouwens op zie is dat trigger 1 12.75 volt in testmodus geeft en trigger 2 (die dus niks doet op dat moment) 12.53 volt geeft. Als ik van coil wissel dan is het omgedraaid. Denk dat dat wel logisch is omdat het een soort van PWM signaal is. Aarde lijkt ook wel goed te zijn.
Heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken? Misschien dat de drivers op de KDFI stuk zijn? Ik zou het zo niet meer weten.
Berichten: 30
Topics: 6
Lid sinds: Jul 2014
17 April 2017, 18:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2017, 18:47 door jhilverda.)
Inmiddels doet de Volvo het met een LH2.4 systeem, een BTI chip en een wasted spark bordje van BTI. De KDFI had er niet zo'n zin meer in, en ik had ook niet meer zo'n zin in de KDFI.
Met de LH2.4 liep de motor nog niet helemaal lekker. Bleek dat de spie van de nokkenas was afgebroken. Kom er maar eens op. Na het vervangen van de spie liep de motor stukken beter maar nog niet helemaal 100%. Gisteren even de bougiekabels van Pieter geprobeerd en daarmee liep de motor helemaal goed. Jeej!
Nu nog even APK er op en dan kan ik er eindelijk mee gaan rijden.
Berichten: 959
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Blij dat het goed gekomen is met die chip
Berichten: 30
Topics: 6
Lid sinds: Jul 2014
27 April 2017, 16:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 April 2017, 16:57 door jhilverda.)
En er zit APK op! Moest 2 remslangen, stuurkogel en een kentekenlampje maken.
De motor loopt nog niet helemaal lekker. Je voelt gewoon dat hij nog niet alles geeft en onder vollast schommelt de trekkracht. Als de motor koud is moet ik ook altijd twee keer starten. Waarschijnlijk gaat er iets met de brandstoftoevoer niet helemaal lekker. De bobine heb ik nog even gewisseld met die van mijn Alfa 164.
Als ik de sleutel op contact zet dan gaat de brandstofpomp even pompen. Gewoon normaal dus. Maar als ik dan op de brandstofrail het ventiel indruk komt er maar een klein drupje benzine uit. Dus het systeem blijft niet op druk staan wat wel zo hoort meen ik mij te herinneren.
Ik vond ook nog
een leuke boostcontroller die je in kunt stellen met een potmeter.
Berichten: 137
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
(27 April 2017, 16:56)jhilverda schreef: En er zit APK op! Moest 2 remslangen, stuurkogel en een kentekenlampje maken.
De motor loopt nog niet helemaal lekker. Je voelt gewoon dat hij nog niet alles geeft en onder vollast schommelt de trekkracht. Als de motor koud is moet ik ook altijd twee keer starten. Waarschijnlijk gaat er iets met de brandstoftoevoer niet helemaal lekker. De bobine heb ik nog even gewisseld met die van mijn Alfa 164.
Als ik de sleutel op contact zet dan gaat de brandstofpomp even pompen. Gewoon normaal dus. Maar als ik dan op de brandstofrail het ventiel indruk komt er maar een klein drupje benzine uit. Dus het systeem blijft niet op druk staan wat wel zo hoort meen ik mij te herinneren.
Ik vond ook nog een leuke boostcontroller die je in kunt stellen met een potmeter.
Zitten de aanvoer en retour van de benzineslangen wel op de juiste aansluiting en niet toevallig verkeerd om?
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
29 April 2017, 10:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 April 2017, 10:29 door Dopski.)
Vraagje aan de Ts. Wat voor leidingen heb je gebruikt voor het aansluiten van de turbo?
Ik ben ook bezig met een 16t maar heb sowieso nog geen water aansluitingen en ook die van de olie van mijn oude garret zullen anders moeten. Kan je die van een 13g bijvoorbeeld gebruiken.,
[video]https://youtu.be/qIW3VgovsYM[/video]
ventiel dat zorgt voor het op druk blijven van het brandstof systeem zit standaard verwerkt in de leiding bij de brandstofpomp en -filter onder de auto.
Bij het laten vervallen hiervan vervalt ook dat ventiel.
IIk heb 'm ook achterwege gelaten en merk weinig verschil. Desnoods doe je even 2x de auto op contact zodat d pomp vast 2x druk kan opbouwen.
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
(29 April 2017, 00:29)daddyphilipsen schreef: (27 April 2017, 16:56)jhilverda schreef: En er zit APK op! Moest 2 remslangen, stuurkogel en een kentekenlampje maken.
De motor loopt nog niet helemaal lekker. Je voelt gewoon dat hij nog niet alles geeft en onder vollast schommelt de trekkracht. Als de motor koud is moet ik ook altijd twee keer starten. Waarschijnlijk gaat er iets met de brandstoftoevoer niet helemaal lekker. De bobine heb ik nog even gewisseld met die van mijn Alfa 164.
Als ik de sleutel op contact zet dan gaat de brandstofpomp even pompen. Gewoon normaal dus. Maar als ik dan op de brandstofrail het ventiel indruk komt er maar een klein drupje benzine uit. Dus het systeem blijft niet op druk staan wat wel zo hoort meen ik mij te herinneren.
Ik vond ook nog een leuke boostcontroller die je in kunt stellen met een potmeter.
Zitten de aanvoer en retour van de benzineslangen wel op de juiste aansluiting en niet toevallig verkeerd om?
Rail wordt op de juiste druk gehouden door brandstofdrukregelaar op de rail. Wanneer de brandstofpomp uit staat loopt de druk langzaam weg. Dit komt omdat het een open systeem is brandstof loopt gewoon weg via retourleiding. Als de pomp voor het starten 3 a 4 seconden loopt is dit voldoende om druk op te bouwen om de auto te starten.
Berichten: 51
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2009
(8 March 2016, 23:15)jhilverda schreef: Dit zijn de foto's die ik nog kon vinden
Heb gewoon wat lopen prutsen eigenlijk, uit de losse hand geslepen uit een stuk staal :tongue:. De steun drukt naar voren net zoals de oude baksteun. In een Volvo 940 staat de steun vlak en staan de motorsteunen anders waardoor de motor en bak stabiel blijven. Pieter merkte op dat zijn bak wel wat heen en weer beweegt omdat hij z'n steun vlak heeft gemaakt. Vandaar dat ik hem dus naar voren drukkend hebt gemaakt.
Op m'n Flickr account staan trouwens wat meer foto's.
Misschien gekke vraag maar weet u de afmetingen nog van deze baksteun ben ook begonnen met ombouw maar probeer zoveel mogelijk klaar te hebben voor ik begin te wisselen.
Vrgr Arno
Volvo 144 gl '72 Volvo 144 dl '70 Moto guzzi v 50 '78.