Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Downpipe bouten
#1
Iemand enig idee hoe je deze kan vervangen?

[Afbeelding: 5460c6df39d9c36e2b82f1bd6dee3cfb.jpg]

1) Zijn het draadeindes met normaal of tegengesteld draad?
2) zitten ze erin gelast?
3) zitten ze erin geperst, evt met spietjes tegen het meedraaien?

Andere optie is uiteraard uitboren & draad erin tappen, maar ik doe het liefst in eerste instantie hoe het hoort.

Thanks!
Gr Boaz
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#2
Daxht dat het er in gedraait zit. Dus even een moer opdraaien lassen en los maken.

Offtopic hoe had jij die paravaan opgehaald bij wimbo?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
zijn tapeindes, bijna onmogelijk er heel uit te krijgen als ze er zo uitzien.
Word waarschijnlijk uitboren en opnieuw tappen of draad opschonen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#4
Uitboren.
Heb tijdje terug een setje kobalt boren gekocht. Waar ik eerder nog wel zat te knutselen met zulk soort dingen , boor ik het tegenwoordig eigenlijk meteen uit. Even draad tappen/schoonmaken en klaar.



Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#5
Deze draadeinden zijn heel eenvoudig los te krijgen MITS je de beschikking hebt over een autogeen lasset. Gewoon ter plaatse van de draadeinden het spruitstuk kersenrood stoken en dan draai je met een griptang er op zo de draadeinden er uit.
Heb je deze lasset niet dan wordt het idd het geknoei met uitboren ed en dan maar hopen dat je boren niet weg lopen zodat je uiteindelijk blijft zitten met een gat op de verkeerde plaats.
Antwoord
#6
Die 2 lange kunnen nog wel met 2 moeren erop gedraaid verwijderd worden. Die korte is een vervelende!
Vanuit apeldoorn zit je toch dicht in de rodeo scene. Ligt daar niet ergens een spruitstuk met gave draadeinden?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
Thanks mannen!!
Heetstoken met de gasbrander had ik al geprobeerd maar dat lukte niet, maar die wordt natuurlijk niet zo heet als een autogeen lasset. Misschien dat we schoonvader een soort snijbrander heeft, anders uitboren met de kolomboor. Glijdt ie ook niet weg.

Ik ga trouwens liever voor nieuwe draadeindes met koperen moeren in dit oude spruitstuk. Oude draadeindes zijn vaak toch al enigszins beschadigd.
Waarom iets nieuws kopen als je het oude nog een bestemming kan geven. Is toch wel een beetje de sport soms. (maar soms ben ik lui en dan doe ik dat niet :redface: )

De schroefdraad is overigens niet tegengesteld:
[Afbeelding: 1017910.jpg]
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#8
Ik zou inderdaad dan even proberen met 2 moeren of het daar mee wil, en anders gewoon uitboren.

Mbt oud spul hergebruiken , zo hoort het! Smile

Daarom rijden we dit spul toch


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuw motorrubber en positie downpipe tov baksteun skidje 6 4.339 16 June 2015, 15:22
Laatste bericht: jero
  Uitlaatspruitstuk en downpipe worden roodgloeiend hooge048 21 16.672 26 April 2015, 14:27
Laatste bericht: hooge048

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)