Dag mensen!
Ik volg het forum al enige tijd daarom wordt het toch maar eens tijd om voor te stellen. Mijn naam is Ruben, 22 jaren oud en een neef van forumlid brun-c die zich recentelijk heeft voorgesteld: 17496-Even-Voorstellen-Chris
Ik heb drie jaar in een Mazda rondgereden. Die auto was min of meer 'op' en daarom heb ik een leukere auto gekocht. Sinds een jaar ben ik in het bezit van een Volvo 240 Sedan uit '87 met een B230F
De auto is in ca. 2011 geïmporteerd uit Zwitserland en heeft inmiddels zo'n 275.000 km gereden. Naar mijn weten heeft de auto altijd op benzine gereden.
Ik ben er zelf ook de nodige kilometers mee gereden. Ik ben er onder andere mee naar Frankrijk geweest en gebruik ik de auto om naar mijn studiestad te rijden.
In de tussentijd het ik nodige aan de auto moeten doen:
-de lak gepolijst. was roze, is nu weer knalrood!
-Banden vervangen en een kromme velg laten richten
-helaas had de auto meer roest dan ik had voorzien. Daarom heb ik samen met mijn broer een lasapparaat aangeschaft en vorige zomer veel laswerk gedaan. Ik heb onder andere een achterdorpel nagemaakt en ingelast.
-elektronisch probleem opgelost, Dit lag uiteindelijk aan een vervuilde connectie van de massakabel.
-fuseekogel vervangen.
-waterpomp, koelslang & vsnaren vervangen.
-En het grootste deel van de kleine beurt van het forum uitgevoerd.
+nog heel veel vergeten
De auto rijdt nog altijd prima! Maar er zijn wel een paar dingen die gemaakt kunnen worden.
- De auto trilt bij het remmen boven de 100 km/u. Remschijven vervangen? Er valt voorlopig mee te leven en de auto remt goed dus het heeft voorlopig geen prioriteit.
- Laswerk onder de auto & aan de raamsponning bij de vooruit.
- De achterkant van de auto voelt een beetje los aan en is een denk ik een beetje doorgezakt, of valt het mee? (zie foto). Komend weekend ga ik iig alle rubbers op speling controleren.
- Verder uiteraard gewoon regulier onderhoud zoals olie en filters etc..
- Kleppen moeten gesteld worden. Dat is heel lang geleden voor het laatst gebeurd en de auto loopt bovendien een beetje onrustig stationair.
Wat zouden jullie doen?.Bij een garage laten doen of investeren in klepstel gereedschap. Ik wil dit doen voordat ik op vakantie ga.
Dit moet helaas allemaal van een studenten-loontje betaald worden :wink: Daarom gaat alles voorlopig even op zn tijd!
[ATTACH=CONFIG]4661[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4662[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4663[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4664[/ATTACH]
Ik volg het forum al enige tijd daarom wordt het toch maar eens tijd om voor te stellen. Mijn naam is Ruben, 22 jaren oud en een neef van forumlid brun-c die zich recentelijk heeft voorgesteld: 17496-Even-Voorstellen-Chris
Ik heb drie jaar in een Mazda rondgereden. Die auto was min of meer 'op' en daarom heb ik een leukere auto gekocht. Sinds een jaar ben ik in het bezit van een Volvo 240 Sedan uit '87 met een B230F
De auto is in ca. 2011 geïmporteerd uit Zwitserland en heeft inmiddels zo'n 275.000 km gereden. Naar mijn weten heeft de auto altijd op benzine gereden.
Ik ben er zelf ook de nodige kilometers mee gereden. Ik ben er onder andere mee naar Frankrijk geweest en gebruik ik de auto om naar mijn studiestad te rijden.
In de tussentijd het ik nodige aan de auto moeten doen:
-de lak gepolijst. was roze, is nu weer knalrood!
-Banden vervangen en een kromme velg laten richten

-helaas had de auto meer roest dan ik had voorzien. Daarom heb ik samen met mijn broer een lasapparaat aangeschaft en vorige zomer veel laswerk gedaan. Ik heb onder andere een achterdorpel nagemaakt en ingelast.
-elektronisch probleem opgelost, Dit lag uiteindelijk aan een vervuilde connectie van de massakabel.
-fuseekogel vervangen.
-waterpomp, koelslang & vsnaren vervangen.
-En het grootste deel van de kleine beurt van het forum uitgevoerd.
+nog heel veel vergeten
De auto rijdt nog altijd prima! Maar er zijn wel een paar dingen die gemaakt kunnen worden.
- De auto trilt bij het remmen boven de 100 km/u. Remschijven vervangen? Er valt voorlopig mee te leven en de auto remt goed dus het heeft voorlopig geen prioriteit.
- Laswerk onder de auto & aan de raamsponning bij de vooruit.
- De achterkant van de auto voelt een beetje los aan en is een denk ik een beetje doorgezakt, of valt het mee? (zie foto). Komend weekend ga ik iig alle rubbers op speling controleren.
- Verder uiteraard gewoon regulier onderhoud zoals olie en filters etc..
- Kleppen moeten gesteld worden. Dat is heel lang geleden voor het laatst gebeurd en de auto loopt bovendien een beetje onrustig stationair.
Wat zouden jullie doen?.Bij een garage laten doen of investeren in klepstel gereedschap. Ik wil dit doen voordat ik op vakantie ga.
Dit moet helaas allemaal van een studenten-loontje betaald worden :wink: Daarom gaat alles voorlopig even op zn tijd!
[ATTACH=CONFIG]4661[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4662[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4663[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4664[/ATTACH]