Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
herrie na uur rijden
tejooo schreef:Overigens heb ik de wielen een slinger gegeven, waarbij het linkerwiel beduidend niet zelf doordraait en het rechterwiel wel.

Een remklauwzuiger die niet goed terugkomt dan misschien...
Antwoord
Dat met die wielen is eigenlijk altijd wel zo, de een draait wat makkelijker dan de ander, onder het rijden is dat verschil verwaarloosbaar. Remmen die niet goed terug gaan en aanlopen worden in no-time warm, het spul zet uit, en gaan dan pas echt aanlopen en wel in die mate dat je niet meer vooruit komt/naar ÃÃn kant trekt/vergaat van de stank. Dergelijke remmen worden pas weer rijdbaar nadat je er emmers water overheen hebt gegooid.

Maar goed, het kan nooit kwaad de remblokken eruit te halen en de zuigers eens een keertje terug te duwen, liefst in combinatie met doorspoelen van de remvloeistof.

Onder de auto kruipen en de aandrijving nakijken ook niet. Deze automaat heeft een bus waarin de uitgaande as draait, dat slijt wel eens (met bijkomende lekkage, dan hangt er een boel vette geit achter), en verder alle kruiskoppelingen 'uitwringen' zodat je voelt dat er speling opzit.

Wat een aparte achteras trouwens, tenminste, bij mijn 240 (1989) zit de vulplug aan de rechterkant. Wel dezelfde hoogte, het oliepeil zal wel kloppen. Je hebt zeker zo'n 'nieuwe' 240?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Dat met die wielen is eigenlijk altijd wel zo, de een draait wat makkelijker dan de ander, onder het rijden is dat verschil verwaarloosbaar. Remmen die niet goed terug gaan en aanlopen worden in no-time warm, het spul zet uit, en gaan dan pas echt aanlopen en wel in die mate dat je niet meer vooruit komt/naar ÃÃn kant trekt/vergaat van de stank. Dergelijke remmen worden pas weer rijdbaar nadat je er emmers water overheen hebt gegooid.

Maar goed, het kan nooit kwaad de remblokken eruit te halen en de zuigers eens een keertje terug te duwen, liefst in combinatie met doorspoelen van de remvloeistof.

Onder de auto kruipen en de aandrijving nakijken ook niet. Deze automaat heeft een bus waarin de uitgaande as draait, dat slijt wel eens (met bijkomende lekkage, dan hangt er een boel vette geit achter), en verder alle kruiskoppelingen 'uitwringen' zodat je voelt dat er speling opzit.

Wat een aparte achteras trouwens, tenminste, bij mijn 240 (1989) zit de vulplug aan de rechterkant. Wel dezelfde hoogte, het oliepeil zal wel kloppen. Je hebt zeker zo'n 'nieuwe' 240?

Jep, een jonkie http://volvolvo.nl/threads/16421-Mijn-Vo...omaat-1994
Antwoord
jos245 schreef:Een remklauwzuiger die niet goed terugkomt dan misschien...

Bingo, dat was het! Na een proefrit bij volvo klassiekers hebben ze voor de remklauwen vervangen en daarmee reden we vervolgens probleemloos 2 uur achtereen op naar de vakantie!

Die klauwen worden overigens wel van goud gemaakt, als ik de prijzen zo bekijk.. Maar he, allang blij dat het verder niet in de aandrijflijn of motor zat ;-)

Bedankt voor het meedenken!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  "zingend"geluid tijdens het rijden peter45 7 6.395 26 March 2013, 18:23
Laatste bericht: peter45
  in welk versnelling kan ik het beste rijden met een caravan pietertoelen 3 3.602 5 May 2012, 13:56
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  Hoe te rijden met een overdrive / hoe werkt het? Sylvester 21 22.399 16 January 2012, 14:21
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Schurend/Tikkend geluid bij rijden. Dr Dree 8 6.102 23 November 2007, 10:27
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)