13 October 2014, 14:59
Gisteren van het lekkere weer gebruik gemaakt om eea eens goed te bekijken. Van Jos 245 (onwijs bedankt voor de snelle actie!!) de ..017 ontsteking toegestuurd gekregen en beide molens eens goed met elkaar vergeleken. Wat ons (ook Vincent onwijs bedankt voor de hulp!!) vooral opviel was dat de spiebaangleuf in het kransje op een andere plaats zat dan op de ..039. Omdat dat toch zo'n 5 graden scheelt en de staat van de bestaande (..039) verdeler toch wel iets beter was dan de toegestuurde ..017 (no offence, Jos ;-) ), hebben we besloten om de ..039 op te knappen (en de spie van de ..017 te gebruiken.
Het kransje bijgebogen (terug in de juiste stand) en alle contacten in de molen ook en wat zitten vogelen met hoe de molen weer te monteren. Toch wel handig dat je onze ouwe redblocks zo'n btje op gehoor kunt afstellen en, aan deze opmerking af te leiden, hebben we 't beestje weer aan de huppel!
Volgende hoofdstuk is het verzorgen van de carterontluchting (die er door de monteur van de vorige eigenaar grondig afgesloopt is (maar waarom?), maar daar maak ik ff een nieuw draadje van; wordt vervolgd. Verder wil ik de kleppen wel eens (laten) stellen - geen idee wanneer dit voor het laatst gebeurd is - en de hele brandstofhuishouding (LPG en benzine) eens goed (laten) afstellen - regelmatig dwarrelt er een flinke LPG-lucht het compartiment in.
Bedankt voor al jullie suggesties en hulp!
Het kransje bijgebogen (terug in de juiste stand) en alle contacten in de molen ook en wat zitten vogelen met hoe de molen weer te monteren. Toch wel handig dat je onze ouwe redblocks zo'n btje op gehoor kunt afstellen en, aan deze opmerking af te leiden, hebben we 't beestje weer aan de huppel!
Volgende hoofdstuk is het verzorgen van de carterontluchting (die er door de monteur van de vorige eigenaar grondig afgesloopt is (maar waarom?), maar daar maak ik ff een nieuw draadje van; wordt vervolgd. Verder wil ik de kleppen wel eens (laten) stellen - geen idee wanneer dit voor het laatst gebeurd is - en de hele brandstofhuishouding (LPG en benzine) eens goed (laten) afstellen - regelmatig dwarrelt er een flinke LPG-lucht het compartiment in.
Bedankt voor al jullie suggesties en hulp!
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.