Ik heb van de week een 'nieuwe' demper gekocht voor mijn Volvo 244 '79, want de eerste demper was los gescheurd/gerot en sloot niet meer aan op de tweede demper. Dus een mooie gevonden en vandaag proberen te monteren. Maar hij past net niet, de aansluiting voor op de nieuwe demper staat onder een kleine hoek terwijl de oude demper een rechte ingang had. Zit er een stikker op en die zegt 242-245, nu had ik aangenomen dat hij dan ook wel op de 244 past. Maar zit daar dan echt zo'n verschil tussen?
Dus maar eens gaan kijken naar een nieuwe demper en op winparts een demper gevonden die voor mijn volvo zou moeten zijn, maar die heeft toch ook een ingang onder een hoek? Hoe kan dat nou? Is mogelijke de voorbuis bij mij verkeerd?
Mocht er nog iemand wel een goede demper hebben liggen ben ik ook erg geholpen
De oude types hebben een schuine ingang aan de middendemper. Je moet voor jou auto het latere type met rechte ingang hebben.
Heeft de achterzijde van je oude demper een bochtje omhoog?
't Er tussen passen van dempers vind ik nogal een gevecht (proefondervindelijk vastgesteld ;-) ). Door het vechten is bij mij regelmatig een tussenpijp gesneuveld met (minimaal) extra vertraging tot gevolg. Mi wegen de kosten van een complete uitlaat daar niet tegenop en heb voor mezelf besloten dat, Ã ls ik met de uitlaat aan de gang ga, ik de hele pijp in ÃÃn keer vervang (v/a de voorste demper dan - het deel v/a het uitlaatspruitstuk is meestal nog wel goed/hard). Extra voordeel is dat je ook niet verrast wordt door niet op elkaar aansluitende delen (rechte pijp of ÃÃn onder een hoek).
Dinges schreef:'t Er tussen passen van dempers vind ik nogal een gevecht (proefondervindelijk vastgesteld ;-) ). Door het vechten is bij mij regelmatig een tussenpijp gesneuveld met (minimaal) extra vertraging tot gevolg. Mi wegen de kosten van een complete uitlaat daar niet tegenop en heb voor mezelf besloten dat, Ã ls ik met de uitlaat aan de gang ga, ik de hele pijp in ÃÃn keer vervang (v/a de voorste demper dan - het deel v/a het uitlaatspruitstuk is meestal nog wel goed/hard). Extra voordeel is dat je ook niet verrast wordt door niet op elkaar aansluitende delen (rechte pijp of ÃÃn onder een hoek).
Dat was zeker een goed idee geweest. Maar we willen het een beetje op een budget houden.
We zijn er uit, we hebben nu de juiste demper gevonden.
[ATTACH=CONFIG]2816[/ATTACH]
Hier de boven de verkeerde demper en daaronder de juiste.
[ATTACH=CONFIG]2817[/ATTACH]
Hier de juiste demper met daaronder de demper die vervangen moest worden, links was de aansluiting helemaal afgebroken.